Trei saptamani, cu trei copii. Parenting, educatia pe baza de retete universale?
Preț: 25,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Iulia Crut
Editura: Acum Info
Anul publicării: 2016
Pagini: 168
Categoria: Psihologie/Sociologie
DESCRIERE
Trei saptamani, cu trei copii. Parenting, educatia pe baza de retete universale? - Iulia Crut
…copiii sunt cei mai fini cititori de suflete si ne împing să punem în practică ceea ce stim. Nu ne dau voie să fim altfel decât noi însine, cu nonsalantă fiindu-ne oglinzi. O felie din viata reală, trăită cu trei copii, devine o rampă de lansare pentru câteva concluzii care, fără a fi retete universal valabile, sunt o invitatie la a ne pune în locul copiilor si în mijlocul lor. O dată ce ne dăm jos armurile de adulti si păsim în lumea lor cu curiozitate si cu inima deschisă, copiii ne învată tot ce am avea de înteles despre lumea asta: joaca si iubirea, trăite în tot ceea ce fac.” ……
... greşim cu toţii, adulţi şi copii, suntem variantele noastre perfecte în fiecare moment totuşi şi, dacă ne oferim şansa, din ceea ce greşim ne putem da cele mai mari şanse de creştere, de învăţare, de progres. Cuvântul „greşeală" este o etichetă care are o conotaţie „grea", care nu are cum să nu aducă după sine şi sentimente de culpabilizare şi devalorizare. Aşa că, pentru început, a reformula din „ce am greşit" în „ce anume este de îmbunătăţit" cu privire la un comportament, o situaţie, este o modalitate mai mult decât binevenită. Iar atunci când e vorba de copii, dar şi de noi, adulţii, şi în această privinţă, a felului în care oferim feedback copilului, este de aplicat regula „pune-te o clipă în papucii celuilalt". Aşa că eu, ca părinte, mă gândesc adesea cum aş prefera să mi se spună ce am de îndreptat: brutal, cu formule de genul „ai greşit", „nu e corect cum ai scris", sau cu formule de genul „crezi că ai putea face şi mai bine acest lucru", „cum anume ai putea să faci ca să ajungi la rezultatul X"? Pe de o parte, cu siguranţă evitarea cuvântului „greşeală" nu va pune copilul în situaţia de a se simţi devalorizat, incapabil, pe de altă parte, atunci când este întrebat despre cum crede el că s-ar putea îmbunătăţi ceva, se simte şi ascultat, simte că şi modul său de a gândi contează, se simte încurajat să propună, să găsească singur soluţii pe care le va şi accepta ca mod de acţiune concretă mult mai uşor decât atunci când i se impun de către altcineva. A evita să dăm feedback asupra activităţilor sau comportamentelor ce au nevoie de îmbunătăţiri (aşadar, nu despre ce greşesc!), privează copiii de şansa de a afla din timp ce au de făcut. Posibil, din multă dragoste, pentru că întotdeauna copiii noştri sunt pentru noi darul perfect ce ni 1-a făcut Universul, putem avea tendinţa de a-i feri de sentimentele pe care noi credem că ei le-ar putea avea dacă le spunem despre „îmbunătăţiri". Comunicat însă corect, fară a cădea nici în extrema culpabilizării, dar nici în cea a atitudinii de tipul „ţinut în globul de sticlă", feed- back-ul rămâne o sursă sigură de creştere şi oferă şi şansa de a seta o gândire pozitivă în ceea ce priveşte critica. Astfel, copilul va primi cu deschidere sugestiile celorlalţi, nu va interpreta ca fiind „personale" observaţiile colegilor, profesorilor, va şti să cântărească si să discearnă. CUPRINS: Iubiti-i mereu pe copii Partea I Trei saptamani, cu trei copii Partea a II-a Prenting, educatia pe baza de retete universale?
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 60,00 lei65,00 lei (-7,69%)
- 55,00 lei60,00 lei (-8,33%)
- 39,00 lei
Promoţii
-- 60,00 lei65,00 lei (-7,69%)
- 55,00 lei60,00 lei (-8,33%)
- 40,00 lei43,00 lei (-6,98%)
RECENZII