Sanatatea omului

Sanatatea omului
Preț: 55,00 lei
Disponibilitate: în stoc la furnizor
ISBN: 978-83-64740-32-9
Editura:
Anul publicării: 2018
Pagini: 184

DESCRIERE

Sanatatea omului - unificarea stiintei cu religia - Serghei Nikolaevici Lazarev
 
În viitorul apropiat, oamenii vor trebui sa-si schimbe modul de gândire. în caz contrar, nicio decizie financiara sau politico-economica nu va putea sa îmbunatateasca situatia. Omenirea are în fata ei o sarcina serioasa: transformarea gândirii, trecerea la un nou mod de gândire.
 
Supravietuirea civilizatiei depinde de multi factori. Pentru ca omenirea sa supravietuiasca si sa vada ziua de mâine, trebuie ca problemele politico-economice, ecologice si morale sa fie rezolvate. Însa, problemele politico-economice si oricare altele sunt imposibil de rezolvat daca nu le rezolvam înainte pe cele morale, deoarece la baza tuturor problemelor noastre se afla modul în care gândim. Daca un om are gândirea unui sclav, a unui salbatic, a unui pagân, atunci niciun tip de politica, economie sau ecologism nu îi va aduce fericirea.
 
În mod obisnuit, noi asociem evolutia omenirii cu realizarile si posibilitatile stiintifice si tehnice, cu transformarea planetei, cu dezvoltarea inteligentei si a aptitudinilor. Dar la baza oricarei dezvoltari se afla ceea ce noi numim suflet, sentimentele noastre, tot ce are legatura cu credinta si cu moralitatea.
 
Unificarea a doua contrarii reprezinta o garantie a dezvoltarii. A urma doar calea stiintifica înseamna pieirea; A urma doar calea religioasa înseamna stagnarea si oprirea dezvoltarii, iar mai departe - disparitia. Unificarea gândirii stiintifice cu cea religioasa într-o singura viziune asupra lumii poate sa duca civilizatia la un nou nivel si poate sa contureze noi orizonturi pentru salvarea si evolutia sa.
 
Cartea de fata prezinta modul în care stiinta si religia pot sa coopereze în ceea ce priveste cunoasterea Universului, în loc sa se opuna reciproc, ajutând oamenii sa dobândeasca sanatate, bunastare si o fericire autentica.
fragment din carte:
 
Când noi uitam de „eu-l" nostru Divin, atunci traim prin intermediul sufletului nostru exterior, superficial care, imediat ce ajunge pe primul plan, începe sa se degradeze. Astfel, când sentimentele noastre, instinctele de autoconservare si de procreare devin cele mai importante, noi începem sa prosperam impetuos la exterior si sa murim la interior, ceea ce nu duce la nimic bun. Din aceasta cauza, atunci când Iisus Hristos a spus „cine îsi va pierde viata pentru Mine", El avea în vedere urmatorul lucru: „cine îsi va sacrifica sentimentele, atasamentele si dorintele de la exterior de dragul descoperirii propriului „eu" Divin, acela îsi va salva propriul suflet".
 
În Biblie se spune de multe ori ca un om trebuie sa-si sacrifice viata. Într-un pasaj din Biblie sunt scrise ad-litteram urmatoarele: „cine îsi va sacrifica sufletul", iar „viata" este indicata între paranteze. De ce nu a fost scris dintr-odata „viata"? Adevarul este ca cel care a tradus Biblia a simtit ca, în realitate, nu este vorba des-pre viata, ci într-adevar despre suflet, însa nu a putut sa explice mai exact si, de aceea, a lasat o precizare, pentru orice eventualitate. De fapt, prin cuvintele Lui, Iisus Hristos a avut în vedere chiar sufletul omenesc care este atasat de corpul fizic. Iata de ce, neîntelegerea a ceea ce este sufletul, a ceea ce este omul, a ceea ce înseamna iubirea pentru Dumnezeu duce la probleme.
 
„Rugaciunea fara fapta este moarta", spune Biblia. Ce este rugaciunea? Aceasta înseamna marturisirea iubirii pentru Dumnezeu, exprimata prin cuvinte de iubire fata de Cel de Sus. Iar o fapta reprezinta tocmai schimbarea caracterului, o asceza, o transformare a personalitatii.
 
Adesea, noi percepem cuvântul „jertfa" prea ad-litteram: „daca ai pus un miel pe altar, acest lucru este o jertfa". Totusi, prin ce se deosebeste o jertfa de asceza? Prin nimic. Asceza este un concept mai vast decât jertfa.
 
Ce reprezinta, în principiu, o jertfa? De ce se vorbeste în Vechiul Testament despre faptul ca trebuie sa sacrifici neaparat un animal sanatos, fara niciun fel de defecte? Deoarece omul nu accepta un animal bolnav la interior, distantându-se de acesta si aruncând ceea ce nu are nevoie. Însa când omul are ceva bun, ceea ce îi place, ceea ce iubeste, atunci el se contopeste cu acest lucru.
 
Din aceasta cauza, în momentul în care un om aduce o jertfa, de exemplu, pe cel mai bun berbec al sau, acesta jerfeste o parte din el însusi, din propriul sau ego. Asceza înseamna tot o jertfa, doar ca omul se limiteaza pe sine de la mâncare si de la tot felul de placeri, pentru a-si prejudicia si a-si înfrâna propriul „eu" omenesc, ego-ul sau exterior, iar atunci energia lui nu este orientata catre nivelul exterior, ci catre cel suprem, catre „eu-l" Divin.

CUPRINS:
 
Capitolul 1
Interactiunea stiintei cu religia... 3
Capitolul 2
Legile Universului... 46
Capitolul 3
Bolile corpului, ale spiritului si ale sufletului... 83
Capitolul 4
Agresivitatea... 115
Capitolul 5
Calea catre Dumnezeu... 146
 
 

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0291 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.