Profesorul desăvârșit. Cum să înțelegi cele trei dimensiuni care definesc profesoratul eficient

-5%
Preț: 38,00 lei
40,00 lei (-5%)
Disponibilitate: în stoc la furnizor
Autor: Danny Steele
ISBN: 978-973-47-3996-7
Editura: Paralela 45
Anul publicării: 2023
Pagini: 180
Categoria: Psihologie/Sociologie
DESCRIERE
Profesorul desăvârșit. Cum să înțelegi cele trei dimensiuni care definesc profesoratul eficient - Danny Steele
Ce anume face ca un dascăl să-și îndeplinească menirea: metoda lui de predare, relațiile interumane cu cei din jur sau cultura instituțională în care lucrează? Ei bine, un profesor desăvârșit evoluează pe toate aceste trei paliere.
Conținând soluții oferite de pedagogi remarcabili, sfaturi care au trecut testul timpului și povești de viață ale unor copii aflați în dificultate, acest volum ne inspiră – profesori și părinți deopotrivă – să devenim mai buni, în fiecare zi.
Danny Steele este director al unei școli din SUA și a lucrat aproape 30 de ani în sistemul public de educație, în calitate de profesor de gimnaziu și liceu, consultant, director adjunct și cadru didactic universitar. Pe parcursul carierei sale, a susținut discursuri în cadrul multor conferințe naționale. Deține un blog de leadership educațional cu peste 5 milioane de vizualizări.
CUPRINS:
Faceți cunoștință cu autorul
Mulțumiri
Nota autorului
Introducere
Partea I. Prima dimensiune: perspectiva științifică
1. Managementul clasei............................. 27
Organizarea.................................... 28
Rutina........................................ 29
Comportamentul elevului......................... 31
Elevul necuviincios............................ 36
2. Climatul de lucru................................ 40
Tonul dat de profesor............................ 42
Vulnerabilitatea cadrului didactic................... 44
Conștientizarea percepției pe care o au elevii........... 46
3. Procesul de instruire............................. 54
Planifi carea lecției............................... 55
Considerații privitoare la programa școlară......... 56
Considerații privitoare la metoda de predare........ 58
Considerații privitoare la tipurile de evaluare........ 59
Activitatea de predare............................ 60
Implicarea................................... 60
Instruirea diferențiată.......................... 64
Cei patru „C“................................ 65
Munca neproductivă........................... 66
Tehnologia.................................. 67
Echitatea.................................... 68
Evaluarea rezultatelor............................ 70
4. Angajamentul profesional......................... 76
Asumarea..................................... 80
Reflecția....................................... 81
Disponibilitatea la eșec........................... 83
Colaborarea.................................... 84
Participarea la seminare și conferințe.............. 84
Implicarea în comunitățile de învățare profesională... 85
Observarea colegilor........................... 86
Valorificarea rețelelor sociale.................... 87
Partea a II-a. A doua dimensiune: perspectiva relațională
5. Menirea cadrului didactic........................ 101
Plăcuța motivațională........................... 105
Peretele cu visuri............................... 106
Chipuri în loc de numere......................... 107
Povestea lui Brayden............................ 109
6. Cunoașterea elevilor............................ 116
„Cam 10-15“................................. 117
Fata cu părul roșu.............................. 118
Lumi în conflict................................ 120
O viață grea................................... 121
În cine ai încredere?............................. 123
Amintiri din clasa a III-a......................... 124
Dincolo de aparențe............................. 125
7. Construirea relațiilor............................ 131
Începeți de la ușă............................... 132
Fiți frânghia de salvare a elevilor................... 133
Lefty........................................ 134
Prețuiți și reușitele mărunte....................... 136
Găsiți un hobby comun.......................... 137
Pătrundeți în lumea lor.......................... 138
Cum să faceți față provocărilor.................... 139
Începeți prin a arăta că vă pasă.................... 141
Partea a III-a. A treia dimensiune: perspectiva culturală
8. Transformarea școlii............................ 151
Urmați-vă misiunea............................. 153
Insuflați entuziasm.............................. 154
Asumați-vă responsabilitatea în privința rezultatelor.... 156
Asumați-vă riscuri.............................. 156
Fiți binevoitori cu colegii......................... 157
Plecați de la premisa de nevinovăție................. 158
Fiți solidari................................... 159
Concentrați-vă asupra soluțiilor................... 159
Faceți uz de spațiul public cu înțelepciune............ 161
Învățați de la alți profesori........................ 162
Fiți optimiști.................................. 162
Concluzii..................................... 168
Epilog. A patra dimensiune: grija profesorului
față de sine.................................. 171
Referințe bibliografice........................... 174
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 45,00 lei
- 47,00 lei49,90 lei (-5,81%)
- 55,00 lei59,00 lei (-6,78%)
Promoţii
-- 47,00 lei49,90 lei (-5,81%)
- 55,00 lei59,00 lei (-6,78%)
- 55,00 lei60,00 lei (-8,33%)
RECENZII