Profesor autentic. Repere și perspective

Profesor autentic. Repere și perspective
Preț: 40,00 lei
Disponibilitate: în stoc la furnizor
ISBN: 978-606-535-972-7
Editura:
Anul publicării: 2024
Pagini: 290

DESCRIERE

Profesor autentic. Repere și perspective - Constantin Lomaca
 
Învățarea este un termen folosit atât ca proces (cum și ce se întâmplă la clasă și nu numai), cât și ca produs (care este rezultatul învățării). De aceea, este bine să fie clarificate așteptările față de „produs” ca scop al învățării, căci ele se constituie în vectorul care dă direcție și sens procesului, implicit ceea ce apare în programele școlare și ceea ce se întâmplă în clasă.
 
Dacă scopul este individul, dezvoltarea copilului ca viitor membru al societății, atunci atât programele cât și planurile de lecții și activități vor reflecta asta. Dacă scopul este acumularea de cunoștințe și pregătirea pentru examene, totul va fi modelat după aceste intenții. Dacă scopul este dezvoltarea copilului ca individ în sistemul de referința al unor valori perene, atunci procesul de pregătire se structurează în jurul acestora și așa mai departe.

Reușita în procesul de învățare-predare, respectiv cunoașterea autentică, este garantată de existența unui echilibru dinamic între așteptări și autoreflecția asupra progresului personal pe drumul cunoașterii. Școala și profesorii pot influența acest echilibru, devenind echivalentul factorilor externi din reacția chimică.
 
Orice intervenție în echilibrul dinamic de învățare, când vine în întâmpinarea cerințelor personale, dacă e făcută cu tact pedagogic și cu profesionalism, nu poate fi decât benefică, aducând progres, atât cantitativ, cât și calitativ, în chimia procesului de învățare, determinând implicit pe învățăcel să..

CUPRINS:

Modelul Lomaca
sau pedagogie în cea mai bună tradiție
Introducere

CAPITOLUL 1
Repere trecute și prezente... 18
CAPITOLUL 2
Menirea școlii, menirea profesorului... 39
CAPITOLUL 3
Dimensiuni și coordonate pedagogice... 62
CAPITOLUL 4
Motivații... 73
CAPITOLUL 5
Planificări inverse... 82
CAPITOLUL 6
Mirare, Gândire, Cunoaștere... 93
CAPITOLUL 7
Evaluări și Reflecții... 122
CAPITOLUL 8
Echilibre dinamice... 142
CAPITOLUL 9
Întrebările și importanța lor... 154
CAPITOLUL 10
Colaborări... 165
CAPITOLUL 11
Capcane profesionale... 187
CAPITOLUL 12
Empatie... 193
CAPITOLUL 13
Pedagogia politeții... 201
CAPITOLUL 14
Implicarea părinților... 207
CAPITOLUL 15
Perspective și direcții viitoare... 216
MEDALIOANE... 245
ANEXE... 262
BIBLIOGRAFIE... 285

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0571 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.