Învață să asculți
Preț: 34,95 lei
Disponibilitate: în stoc la furnizor
ISBN: 978-973-46-7870-9
Editura: Polirom
Anul publicării: 2019
Pagini: 328
Categoria: Psihologie/Sociologie
DESCRIERE
Învață să asculți - Elena Bonchiș
... deși ascultarea ar putea părea mai simplă decît vorbirea, în realitate este la fel de complexă, implicînd receptarea mesajului, înțelegerea conținutului său, atribuirea unor semnificații, evaluarea, emiterea unor judecăți de valoare.
Învață să asculți le oferă părinților, psihologilor, educatorilor, studenților și chiar elevilor numeroase informații utile despre aspectele teoretice ale comunicării, dar mai ales indicații cu privire la modul în care putem dobîndi calități de buni ascultători. Dacă prima parte a lucrării se ocupă în principal de aspecte ca raportul limbă-limbaj-comunicare, formele și funcțiile comunicării verbale, paraverbale și nonverbale sau feedbackul ca element reglator al comunicării, a doua parte abordează factorii și condițiile ce pot influența ascultarea și în special forma ei superioară, ascultarea activă. În ultima parte, consacrată aspectelor practice, autoarele propun strategii, tehnici și procedee concrete de formare a deprinderilor de bună ascultare.
CUPRINS:
Prezentarea autorilor
Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş)
Capitolul 1. A auzi. A asculta. A asculta activ (Elena Bonchiş)
1. Limbă, limbaj, comunicare
2. Comunicarea verbală şi paraverbală
2. 1. Comunicarea verbală - forme şi funcţii
2. 2. Comunicarea paraverbală
3. Comunicarea nonverbală...
3. 1. Delimitări conceptuale
3. 2. Forme/tipuri ale comunicării non verbale...
3. 3. Funcţii/avantaje ale comunicării nonverbale
4. Tăcerea sau ascultarea pasivă
5. Feedbackul — element central al reglării comunicării
6. Bariere în comunicare
7. Temperament şi comunicare
8. A auzi. A asculta. A asculta activ
8. 1. Delimitări conceptuale
8. 2. Ascultarea activă - mecanisme şi procesualitate
8. 3. Ce trebuie să facă sau să nu facă un bun ascultător...
8. 4. Ascultarea activă în viziunea lui Th. Gordon
8. 5. Ascultarea de tip rogersian
8. 6. Perspectiva creştină asupra ascultării (Elena Bonchiş, Camelia Maria Dindelegan)
Capitolul 2. Condiţii ale formării deprinderilor de ascultare activă
1. Consideraţii introductive (Elena Bonchiş)
2. Răbdarea şi corelatele ei: autocontrol, generozitate, umilinţă, perseverenţă (Elena Bonchiş)
2. 1. Perspectiva psihologică asupra răbdării
2. 2. Beneficiile răbdării sau de ce trebuie să fim răbdători
3. Empatie şi ascultare (Daniela Roman)
3. 1. Consideraţii introductive
3. 2. Ce este empatia?
3. 3. Empatie, comunicare, relaţionare
3. 4. Empatie şi emoţionalitate. Confuzii terminologice
3. 5. Empatie, comportament prosocial şi comportament moral
3. 6. Empatia şi reglarea emoţiilor în timpul gestionării conflictelor
4. Curiozitatea - element fundamental în ascultarea activă (Monica Liana Secui)
4. 1. Perspective de abordare a curiozităţii
4. 2. Relaţia dintre curiozitate şi ascultarea activă
4. 3. Perspectiva developmentală asupra curiozităţii
5. Disciplină, autocontrol şi ascultare activă (Delia Bîrle)
5. 1. Disciplina - delimitare conceptuală şi scurt istoric al ideilor despre disciplină şi disciplinare
5. 2. De la control şi disciplină la autocontrol şi autodisciplină
6. Perseverenţa - condiţie a ascultării active (Delia Bîrle)
6. 1. Perspective de abordare a perseverenţei
6. 2. De ce ar trebui oamenii să fîe preocupaţi de dezvoltarea perseverenţei?
6. 3. Cum ajunge o persoană să fie perseverentă?
7. Generozitate, altruism, comportament prosocial (Elena Bonchiş)
7. 1. Consideraţii introductive. Delimitări conceptuale
7. 2. Altruismul - rădăcini, tipuri, factori, consecinţe
7. 3. Care sunt beneficiile generozităţii?
7. 4. Manifestări ale altruismului, comportamentului prosocial şi generozităţii în copilărie
8. Modestia şi umilinţa - coordonate ale răbdării (Camelia Maria Dindelegari)
8. 1. Modestia ca recunoaştere a celorlalţi
8. 2. Umilinţa ca atitudine faţă de semeni şi Divinitate
8. 3. Nucleul umilinţei - reper epistemic şi etic
8. 4. Modestia de-a lungul vârstelor
Capitolul 3. Strategii de formare a deprinderilor de ascultare activă
1. Consideraţii introductive (Elena Bonchiş)
2. Dezvoltarea răbdării - o necesitate (. Elena Bonchiş)
3. Cultivarea comportamentului empatic (Daniela Roman)
3. 1. Consideraţii introductive
3. 2. Cum putem cultiva empatia în etapa de vârstă 0-2 ani?
3. 3. Aplicaţii specifice pentru dezvoltarea empatiei de la 3 la 4 ani
3. 4. Repere în înţelegerea şi dezvoltarea empatiei de 5 la 6 ani: afişarea compasiunii (modelul propus de Ellen Booth Church)
4. Cum stimulăm curiozitatea? (Monica Liana Secui)
5. Cum dezvoltăm autocontrolul & autodisciplina? (Delia Bîrle)
6. Strategii pentru dezvoltarea perseverenţei (Delia Bîrle)
7. Cum învăţăm generozitatea & altruismul? (Elena Bonchiş)
8. Tehnici, strategii şi jocuri de dezvoltare a modestiei (Camelia Maria Dindelegari)
8. 1. Noţiuni generale
8. 2. Tehnici de deprindere a unei atitudini modeste
8. 3. Strategii de formare a modestiei
8. 4. Jocuri de dezvoltare a modestiei
Bibliografie
Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş)
Capitolul 1. A auzi. A asculta. A asculta activ (Elena Bonchiş)
1. Limbă, limbaj, comunicare
2. Comunicarea verbală şi paraverbală
2. 1. Comunicarea verbală - forme şi funcţii
2. 2. Comunicarea paraverbală
3. Comunicarea nonverbală...
3. 1. Delimitări conceptuale
3. 2. Forme/tipuri ale comunicării non verbale...
3. 3. Funcţii/avantaje ale comunicării nonverbale
4. Tăcerea sau ascultarea pasivă
5. Feedbackul — element central al reglării comunicării
6. Bariere în comunicare
7. Temperament şi comunicare
8. A auzi. A asculta. A asculta activ
8. 1. Delimitări conceptuale
8. 2. Ascultarea activă - mecanisme şi procesualitate
8. 3. Ce trebuie să facă sau să nu facă un bun ascultător...
8. 4. Ascultarea activă în viziunea lui Th. Gordon
8. 5. Ascultarea de tip rogersian
8. 6. Perspectiva creştină asupra ascultării (Elena Bonchiş, Camelia Maria Dindelegan)
Capitolul 2. Condiţii ale formării deprinderilor de ascultare activă
1. Consideraţii introductive (Elena Bonchiş)
2. Răbdarea şi corelatele ei: autocontrol, generozitate, umilinţă, perseverenţă (Elena Bonchiş)
2. 1. Perspectiva psihologică asupra răbdării
2. 2. Beneficiile răbdării sau de ce trebuie să fim răbdători
3. Empatie şi ascultare (Daniela Roman)
3. 1. Consideraţii introductive
3. 2. Ce este empatia?
3. 3. Empatie, comunicare, relaţionare
3. 4. Empatie şi emoţionalitate. Confuzii terminologice
3. 5. Empatie, comportament prosocial şi comportament moral
3. 6. Empatia şi reglarea emoţiilor în timpul gestionării conflictelor
4. Curiozitatea - element fundamental în ascultarea activă (Monica Liana Secui)
4. 1. Perspective de abordare a curiozităţii
4. 2. Relaţia dintre curiozitate şi ascultarea activă
4. 3. Perspectiva developmentală asupra curiozităţii
5. Disciplină, autocontrol şi ascultare activă (Delia Bîrle)
5. 1. Disciplina - delimitare conceptuală şi scurt istoric al ideilor despre disciplină şi disciplinare
5. 2. De la control şi disciplină la autocontrol şi autodisciplină
6. Perseverenţa - condiţie a ascultării active (Delia Bîrle)
6. 1. Perspective de abordare a perseverenţei
6. 2. De ce ar trebui oamenii să fîe preocupaţi de dezvoltarea perseverenţei?
6. 3. Cum ajunge o persoană să fie perseverentă?
7. Generozitate, altruism, comportament prosocial (Elena Bonchiş)
7. 1. Consideraţii introductive. Delimitări conceptuale
7. 2. Altruismul - rădăcini, tipuri, factori, consecinţe
7. 3. Care sunt beneficiile generozităţii?
7. 4. Manifestări ale altruismului, comportamentului prosocial şi generozităţii în copilărie
8. Modestia şi umilinţa - coordonate ale răbdării (Camelia Maria Dindelegari)
8. 1. Modestia ca recunoaştere a celorlalţi
8. 2. Umilinţa ca atitudine faţă de semeni şi Divinitate
8. 3. Nucleul umilinţei - reper epistemic şi etic
8. 4. Modestia de-a lungul vârstelor
Capitolul 3. Strategii de formare a deprinderilor de ascultare activă
1. Consideraţii introductive (Elena Bonchiş)
2. Dezvoltarea răbdării - o necesitate (. Elena Bonchiş)
3. Cultivarea comportamentului empatic (Daniela Roman)
3. 1. Consideraţii introductive
3. 2. Cum putem cultiva empatia în etapa de vârstă 0-2 ani?
3. 3. Aplicaţii specifice pentru dezvoltarea empatiei de la 3 la 4 ani
3. 4. Repere în înţelegerea şi dezvoltarea empatiei de 5 la 6 ani: afişarea compasiunii (modelul propus de Ellen Booth Church)
4. Cum stimulăm curiozitatea? (Monica Liana Secui)
5. Cum dezvoltăm autocontrolul & autodisciplina? (Delia Bîrle)
6. Strategii pentru dezvoltarea perseverenţei (Delia Bîrle)
7. Cum învăţăm generozitatea & altruismul? (Elena Bonchiş)
8. Tehnici, strategii şi jocuri de dezvoltare a modestiei (Camelia Maria Dindelegari)
8. 1. Noţiuni generale
8. 2. Tehnici de deprindere a unei atitudini modeste
8. 3. Strategii de formare a modestiei
8. 4. Jocuri de dezvoltare a modestiei
Bibliografie
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 70,00 lei75,00 lei (-6,67%)
- 47,00 lei50,00 lei (-6%)
- 110,00 lei119,90 lei (-8,26%)
RECENZII