Inteligențele multiple. Noi perspective
Preț: 80,00 lei
Disponibilitate: în stoc la furnizor
Autor: Howard Gardner
ISBN: 978-606-44-1162-4
Editura: Curtea Veche
Anul publicării: 2022
Pagini: 576
Categoria: Psihologie/Sociologie
DESCRIERE
Inteligențele multiple. Noi perspective - Howard Gardner
Inteligențele multiple. Noi perspective a fost publicată în 1993, la zece ani după Perspective ale minții, cartea care a făcut revoluție în sistemul de educație din întreaga lume. Aici, Howard Gardner analizează inteligențele multiple folosindu-se de exemple notabile, precum Helen Keller, T. S. Eliot, Virginia Woolf, Babe Ruth sau Yehudi Menuhin, și urmărește cum a fost primită teoria sa în sistemele educaționale care au adoptat-o și au transformat-o în curriculă de bază.
... teoria inteligentei multiple a fost dezvoltata in anul 1983 de Dr. Howard Gardner, profesor la Universitatea Harvard. El sugereaza ca notiunea traditionala de inteligenta bazata pe IQ (coeficientul de inteligenta) are limitele ei si propune, in schimb, opt tipuri diferite de inteligenta care sa acopere o paleta mult mai larga a intelectului uman. Tipurile de inteligenta, cele 8 dimensiuni fundamentale ale conceptului de inteligenta multipla, potrivit teoriei lui Gardner, sunt: verbala/lingvistica, logico-matematica, spatiala, kinestezica, muzicala, intrapersonala, interpersonala si naturalista.
Dr. Gardner afirma ca, in majoritatea sistemelor educationale si culturale, se acorda importanta doar inteligentei verbale si celei logico-matematice, neglijandu-se celelalte dimensiuni ale inteligentei multiple. El recomanda acordarea unei importante echilibrate tuturor celor 8 dimensiuni ale inteligentei multiple, acordarea atentiei necesare si copiilor/elevilor care manifesta inclinatii spre domenii artistice, naturaliste etc, cat si copiilor care adesea sunt etichetati ca avand probleme la invatatura, probleme de atentie/concentrare la lectii.
Acesti copii, avand in vedere modul lor deosebit de gandire, trebuie ajutati sa se dezvolte in domeniile spre care au inclinati, nu sa fie demotivati datorita abilitatilor mai putin dezvoltate pe care le au in domeniile lingvistic si logico-matematic. Abordarea invatarii conform acestei teorii nu inseamna ca pentru invatarea unui lucru trebuie folosite, intotdeauna, toate cele 8 canale, ci explorarea a cat mai multe posibitati de a invata un lucru pentru a putea decide care dintre ele sunt cele mai potrivite in fiecare caz particular. Teoria inteligentei multiple extinde orizontul posibilitatilor de invatare/asimilare a cunostiintelor dincolo de metodele conventionale, verbale si logico-matematice utilizate in majoritatea scolilor.
Dr. Gardner afirma ca, in majoritatea sistemelor educationale si culturale, se acorda importanta doar inteligentei verbale si celei logico-matematice, neglijandu-se celelalte dimensiuni ale inteligentei multiple. El recomanda acordarea unei importante echilibrate tuturor celor 8 dimensiuni ale inteligentei multiple, acordarea atentiei necesare si copiilor/elevilor care manifesta inclinatii spre domenii artistice, naturaliste etc, cat si copiilor care adesea sunt etichetati ca avand probleme la invatatura, probleme de atentie/concentrare la lectii.
Acesti copii, avand in vedere modul lor deosebit de gandire, trebuie ajutati sa se dezvolte in domeniile spre care au inclinati, nu sa fie demotivati datorita abilitatilor mai putin dezvoltate pe care le au in domeniile lingvistic si logico-matematic. Abordarea invatarii conform acestei teorii nu inseamna ca pentru invatarea unui lucru trebuie folosite, intotdeauna, toate cele 8 canale, ci explorarea a cat mai multe posibitati de a invata un lucru pentru a putea decide care dintre ele sunt cele mai potrivite in fiecare caz particular. Teoria inteligentei multiple extinde orizontul posibilitatilor de invatare/asimilare a cunostiintelor dincolo de metodele conventionale, verbale si logico-matematice utilizate in majoritatea scolilor.
CUPRINS:
O recenzie extraordinară a volumului
Mind, Work, and Life
Mind, Work, and Life
Mințile capabile şi geneza, menținerea şi dezvoltarea unei ecologii creative
a minților interactive de Cătălin Mamali
a minților interactive de Cătălin Mamali
Introducere
Partea întâi
TEORIA
TEORIA
CAPITOLUL 1
Pe scurt
CAPITOLUL 2
Viziunea, după douăzeci și cinci de ani
CAPITOLUL 3
Dincolo de inteligență: alte capacități umane
importante
CAPITOLUL 4
Podul spre educație
CAPITOLUL 5
Întrebări frecvente despre teorie şi practică
Pe scurt
CAPITOLUL 2
Viziunea, după douăzeci și cinci de ani
CAPITOLUL 3
Dincolo de inteligență: alte capacități umane
importante
CAPITOLUL 4
Podul spre educație
CAPITOLUL 5
Întrebări frecvente despre teorie şi practică
Partea a doua
PERSPECTIVE EDUCAŢIONALE
PERSPECTIVE EDUCAŢIONALE
CAPITOLUL 6
Cultivarea inteligențelor în primii ani de viață
CAPITOLUL 7
Proiecte în şcoala primară
CAPITOLUL 8
disciplinară
Multiple puncte de acces către înţelegerea
CAPITOLUL 9
Studiul disciplinat în anii de liceu:
introducere în metoda Arts PROPEL
CAPITOLUL 10
Evaluarea în context: o alternativă
la testarea standardizată
Cultivarea inteligențelor în primii ani de viață
CAPITOLUL 7
Proiecte în şcoala primară
CAPITOLUL 8
disciplinară
Multiple puncte de acces către înţelegerea
CAPITOLUL 9
Studiul disciplinat în anii de liceu:
introducere în metoda Arts PROPEL
CAPITOLUL 10
Evaluarea în context: o alternativă
la testarea standardizată
Partea a treia
NOI PERSPECTIVE
CAPITOLUL 11
Contexte sociale
CAPITOLUL 12
La locul de muncă
CAPITOLUL 13
Viitorul
Contexte sociale
CAPITOLUL 12
La locul de muncă
CAPITOLUL 13
Viitorul
Anexe
A. Mulţumiri
B. Sursele capitolelor
C. Publicații despre inteligențele multiple
D. Referințe
Indice de nume
Indice de termeni
A. Mulţumiri
B. Sursele capitolelor
C. Publicații despre inteligențele multiple
D. Referințe
Indice de nume
Indice de termeni
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 70,00 lei75,00 lei (-6,67%)
- 47,00 lei50,00 lei (-6%)
- 40,00 lei
Promoţii
-- 70,00 lei75,00 lei (-6,67%)
- 47,00 lei50,00 lei (-6%)
- 110,00 lei119,90 lei (-8,26%)
RECENZII