Preț: 50,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil - stoc zero
Editura:
Anul publicării: 2012
Pagini: 312

DESCRIERE

Ghidul Angelescu de terapie antimicrobiana - Elisabeta Otilia Benea, Cristina Popescu, Gabriel Adrian Popescu …publicatia abordeaza terapia antimicrobiana, indicatii, protocoale si alte recomandari terapeutice in tratamentul sindroamelor infectioase. "Utilizarea excesiva a antibioticelor este principala cauza a cresterii nivelului rezistentei microbiene fata de acestea. De putin timp exista confirmari cantitative ale situatiei din Romania: consumul de antibiotice ne plaseaza azi intre primele cinci state ale Uniunii Europene, asociat cu pozitii similare in privinta rezistentei bacteriene. Pentru a avea cateva exemple semnificative despre ceea ce genereaza un nivel al rezistentei microbiene atat de ridicat ar fi de ajuns sa mentionam carentele ce exista in diagnosticul etiologic al infectiilor, in controlul infectiilor spitalicesti si, mai ales in cel al prescrierii de antibiotice, unde excesul si erorile reprezinta in mod direct factori de presiune pentru selectia de germeni rezistenti. Aceste excese de prescriere sunt uneori consecinta unei medicini defensive, expresie a temerilor de evolutie nefavorabila a pacientului si a raspunsului la cerintele unei largi categorii de pacienti ce solicita tratament maximal", au declarat autorii Ghidului. Colectivul de autori este format din conf. univ. dr. Otilia-Elisabeta Benea, sef lucrari dr. Cristina Popescu si conf. univ. dr. Gabriel-Adrian Popescu. Potrivit statisticilor, aproape un sfert dintre romani iau antibiotice de doua-trei ori pe an, iar 12% dintre acestia folosesc astfel de tratamente de circa cinci ori pe an sau chiar mai des. Cei mai multi romani folosesc tratamente cu antibiotice pentru raceala (21%), infectie asociata cu durerile de dinti (18%), infectie cu durere in gat (7%), gripa (7%) sau infectii, in general (5%). Particularitatea editiei III-a consta in faptul ca apare dupa 7 ani de la ultima editie, noutatile in domeniul medicamentelor si modificarile schemelor terapeutice recomandate fiind numeroase. Publicatia abordeaza terapia antimicrobiana, indicatii, protocoale si alte recomandari terapeutice in tratamentul sindroamelor infectioase. In cuvantul de introducere, autorii fac apel la folosirea adecvata si responsabila a antimicrobienelor. Ghidul este structurat pe 4 capitole mari: Principii generale de terapie antimicrobiana, Clase de antimicrobiene, Terapia sindroamelor infecţioase, Chimioprofilaxia infecţiilor. Ghidul abordeaza subiecte actuale de interes major precum: atitudinile corecte in fata suspiciunii de infectie, antibioticele in sarcina, antibioticele la diferiti pacienti (cu boli hepatice, renale), erori in utilizarea antibioticelor, alegerea schemei terapeutice initiale, diferite terapii ale sindroamelor infectioase. Cui se adreseaza? Ghidul de Terapie Antimicrobiana se adreseaza medicilor infectionisti si medicilor de familie in special (medicul de familie este principalul prescriptor al tratamentelor antibiotice), farmacistilor, pediatrilor, pneumologilor, ORL-istilor, anestezistilor si medicilor din specialitatile chirurgicale pentru profilaxia preoperatorie si tratamentul infectiilor care pot complica diferite interventii. CUPRINS: Prefata Capitolul 1. Principii generale de terapie antimicrobiană Atitudine în faţa unei suspiciuni de infecţie Alegerea schemei terapeutice iniţiale Antibioticele şi sarcina Antibioticele la pacienţi cu afectare hepatică Antibioticele în insuficienţa renală Indicaţiile asocierilor de antibiotice Parametrii terapiei cu antibiotice Importanţa parametrilor PK/PD în terapia cu antibiotice Monitorizarea pacientului cu infecţii severe Conduită ulterioară Criterii de evaluare a terapiei antibiotice Erori în utilizarea antibioticelor antibacteriene Valori-prag pentru definirea sensibilităţii principalilor agenţi patogeni la antibioticele frecvent utilizate în practica medicală Rezistenţa principalilor agenţi etiologici ai infecţiilor conform studiului MAR-T (iulie 2008-iunie 2010) Capitolul 2. Clase de antimicrobiene A.Antibacteriene Betalactamine Peniciline Peniciline naturale Peniciline "M" Amino-peniciline Carboxipeniciline Ureidopeniciline Amidinopeniciline Cefalosporine Cefalosporine de generaţia I Cefalosporine de generaţia II Cefalosporine de generaţia III Cefalosporine din generaţia IV Cefalosporine cu activitate ANTI-MRSA Asocieri de betalactamine cu inhibitori de betalactamază Carbapeneme Monobactami MLSK Macrolide Lincosamide Sinergistine Ketolide Macrociclinc Aminoglicozide Clicopeptide Chinolone Cicline Glicilcicline Fenicoli Sulfamide Rifamicine Benzimidazoli Oxazolidinone Polipeptide ciclice Nitrofurani Acid fusidic Fosfomicină Antituberculoase B.Antifungice Clasificare Antifungice locale Antifungice sistemice C.Antivirale Antiherpetice Antigripale Terapia hepatitelor virale Medicaţie antiretrovirală D.Antiparazitare CAPITOL III. Terapia sindroamelor infecţioase A.Infecţii ale căilor respiratorii superioare şi ORL B.Infecţii ale căilor respiratorii inferioare C.Infecţii urinare şi genitale D.Infecţii intraabdominale E.Infecţii cutanate şi ale părţilor moi F.Infecţii ale sistemului nervos G.Infecţii ale aparatului cardiocirculator H.Infecţii osteoarticulare I.Infecţii oftalmologice CAPITOL IV. Chimioprofilaxia infecţiilor A.Profilaxie perioperatorie B.Profilaxia în diverse infecţii bacteriene C.Profilaxia principalelor infecţii oportuniste la pacienţi cu infecţie HIV D.Profilaxia post-expunere la HIV Sursa datelor utilizate Index produse antiinfecţioase

RECENZII

Rating general
5 (1 recenzie)
5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stea
0
Spune-ne opinia ta despre acest produs!
scrie o recenzie
5
extrem de util .succes in continuare autorilor.
Created in 0.0690 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.