Generația Z - Elena Bonchiș

Preț: 39,95 lei
Disponibilitate: în stoc la furnizor
Autor: Elena Bonchis
ISBN: 978-973-46-8384-0
Editura: Polirom
Anul publicării: 2021
Pagini: 400
Categoria: Psihologie/Sociologie
DESCRIERE
Generația Z - Elena Bonchiș
... gîndul de a scrie această carte despre generația Z a apărut în urmă cu cîțiva ani, dintr‑o nevoie resimțită acut, asemenea multor altora, de a cunoaște, a înțelege specificul unei cohorte născute, crescute și educate într‑o lume globalizată, interconectată digital. Se estimează că această generație, căreia i s‑au dat peste 25 de denumiri, va reprezenta, împreună cu generația Y, aproximativ 70‑80% din totalul forței de muncă pînă în 2025. Acesta este un motiv în plus pentru a descifra profilul ei psihologic.
Cum gîndește? Cum memorează, stochează și actualizează informația? Cît de inteligentă este din punct de vedere emoțional? Ce nivel al stimei de sine manifestă? Cum se raportează la școală și familie? Cît de religioasă este? Cu ce vulnerabilități se confruntă? Am încercat în această lucrare, pe de o parte, să înțelegem, să descriem și să explicăm caracteristicile psiho-educaționale ale acestei generații, iar pe de altă parte, să propunem strategii de optimizare a relațiilor cu familia, cu școala, cu comunitatea în ansamblul ei.
CUPRINS:
Prezentarea autorilor
Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş)
Capitolul 1. De la tradiţionalişti la generaţia Z sau hic et nune (Elena Bonchiş)
1. 1. Consideraţii introductive
1. 2. Criterii de clasificare şi descriere a generaţiilor. Modelul teoriei generaţiilor (W. Strauss, N. Howe)
1. 3. Generaţia builders, a constructorilor sau a tradiţionaliştilor (1900-1946)
1. 4. Generaţia Baby Boomers (1946-1964)
1. 5. Este generaţia X generaţia pierdută? (1964-1980)
1. 6. Generaţia Y sau generaţia me (1980-1995)
1. 7. Generaţia Z sau hic et nune (1995-2015)
Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş)
Capitolul 1. De la tradiţionalişti la generaţia Z sau hic et nune (Elena Bonchiş)
1. 1. Consideraţii introductive
1. 2. Criterii de clasificare şi descriere a generaţiilor. Modelul teoriei generaţiilor (W. Strauss, N. Howe)
1. 3. Generaţia builders, a constructorilor sau a tradiţionaliştilor (1900-1946)
1. 4. Generaţia Baby Boomers (1946-1964)
1. 5. Este generaţia X generaţia pierdută? (1964-1980)
1. 6. Generaţia Y sau generaţia me (1980-1995)
1. 7. Generaţia Z sau hic et nune (1995-2015)
Capitolul 2. De la tradiţionalişti la generaţia Z în spaţiul românesc (Elena Bonchiş)
2. 1. Consideraţii introductive
2. 2. Dinamica populaţiei în spaţiul românesc
2. 3. Diferenţele socioculturale şi contextual-istorice dintre generaţii în spaţiul românesc
2. 1. Consideraţii introductive
2. 2. Dinamica populaţiei în spaţiul românesc
2. 3. Diferenţele socioculturale şi contextual-istorice dintre generaţii în spaţiul românesc
Capitolul 3 Cum gândesc cei din generaţia Z sau hic et nune (Elena Bonchiş)
3. 1. Gândirea — delimitare noţională
3. 2. Structura gândirii. Tipuri de gândire
3. 3. Stiluri de gândire
3. 4. Cunoaştere vizuală, gândire vizuală, inteligenţă vizual-spaţială
3. 5. Gândire laterală versus gândire verticală. Tehnici de dezvoltare a gândirii laterale
3. 6 Gândirea critică: dispoziţie, abilitate, proces. Strategii de dezvoltare
3 7. Despre sindromul gândirii accelerate (SGA): definire manifestări, cauze, prevenire
3. 1. Gândirea — delimitare noţională
3. 2. Structura gândirii. Tipuri de gândire
3. 3. Stiluri de gândire
3. 4. Cunoaştere vizuală, gândire vizuală, inteligenţă vizual-spaţială
3. 5. Gândire laterală versus gândire verticală. Tehnici de dezvoltare a gândirii laterale
3. 6 Gândirea critică: dispoziţie, abilitate, proces. Strategii de dezvoltare
3 7. Despre sindromul gândirii accelerate (SGA): definire manifestări, cauze, prevenire
Capitolul 4. Caracteristici ale memoriei la reprezentanţii generaţiei Z. Viaţa online (Marius Drugaş)
4. 1. Ce este memoria?
4. 1. 1. Memorie senzorială, memorie de scurtă durată, memorie de lungă durată
4. 1. 2. Reactualizare şi uitare
4. 2. Imigranţi digitali şi nativi digitali
4. 3. De unde preia informaţia generaţia Z?
4. 3. 1. Accesul la informaţie
4. 3. 2. Depozitarea online a informaţiei
4. 4. Internetul - extensie a memoriei de lungă durată, Google - memorie de lucru
4. 4. 1. Cât de eficient este cititul online pentru sistemele mnezice?
4. 4. 2. Supraîncărcarea memoriei de lucru
4. 4. 3. Efecte asupra funcţionării memoriei verbale şi vizuale
4. 5. Jocurile video, memoria senzorială şi memoria de scurtă durată
4. 6. Recomandări pentru activităţile şcolare
4. 7. Recomandări pentru viaţa familială
Capitolul 5. Generaţia Z şi inteligenţa emoţională (Cecilia Sas)
5. 1. Introducere
5. 2. Inteligenţa emoţională. Câteva repere teoretice
5. 3. Inteligenţă emoţională sau competenţă emoţională?
5. 4. Ce competenţe emoţionale trebuie să formăm?
5. 5. Generaţia Z şi stabilitatea emoţională
5. 6. Cum să dezvoltăm inteligenţa emoţională?
5. 7. Empatia şi dezvoltarea acesteia
Capitolul 6. Stima de sine şi generaţia Z (Monica Liana Secui)
6. 1. Prezentare generală
6. 2. Stabilitatea şi fluctuaţia stimei de sine. Variaţii asociate vârstei, genului şi cohortei
Capitolul 7. învăţarea la generaţia Z (Daniela Homari)
7. 1. Invitaţie la o abordare reflexivă a învăţării şi a stilurilor de învăţare
7. 2. Repere ale contextului educaţional actual
7. 3. Invitaţie la o abordare reflexivă a învăţării şi a stilurilor de învăţare
7. 2. Repere ale contextului educaţional actual
7. 3. Provocările învăţării impuse de o lume tot mai tehnologizată. Ce spun studiile?
7. 4. Aşteptările generaţiei Z privind utilizarea tehnologiei în predare UOT.
7. 5. Profilul învăţării la generaţia Z. Un posibil modelexplicativ
7. 5. 1. Ce este învăţarea?
7. 5 2. învăţare verstis dezvoltare în era digitală
7. 5 3. Aspecte specifice ale învăţării la generaţia Z
Provocările învăţării impuse de o lume tot mai tehnologizată. Ce spun studiile?
7. 4. Aşteptările generaţiei Z privind utilizarea tehnologiei în predare UOT.
7. 5. Profilul învăţării la generaţia Z. Un posibil model explicativ
7. 5. 1. Ce este învăţarea?
7. 5 2. învăţare versus dezvoltare în era digitală
7. 5 3. Aspecte specifice ale învăţării la generaţia Z
Capitolul 8. Specificul relaţiei profesor - elevii din generaţia Z (Carmen Alina Popă)
8. 1. Introducere
8. 2. Relaţia profesor-elev ca relaţie de intercunoaştere. Personalizarea relaţiei profesor-elev
8. 3. Obstacole ale unei relaţii eficiente profesor — eleviidin generaţia Z
8. 3. 1. Obstacole legate de comportamentul cadrului didactic
8. 3. 2. Blocaje în relaţia profesor - elevii din generaţia Z cauzate de caracteristicile elevilor
8. 3. 3. Blocaje care ţin de cultura organizaţiei
8. 4. Sugestii pentru îmbunătăţirea relaţiei profesor - elevii din generaţia Z
Capitolul 9. A fi părinte în era digitală. Schimbări, dificultăţi şi unele recomandări în privinţa relaţiei părinţi - copii sau adolescenţi din generaţia Z (Laura Nicoleta Bochiş)
9. 1. Introducere
9. 2. Stilul parental în era digitală
9. 3. Tehnici de mediere în utilizarea tehnologiilor digitale
9. 4. Părintele în era digitală. Recomandări în abordarea relaţiei părinte - copii sau adolescenţi din generaţia Z
...
...
4. 1. Ce este memoria?
4. 1. 1. Memorie senzorială, memorie de scurtă durată, memorie de lungă durată
4. 1. 2. Reactualizare şi uitare
4. 2. Imigranţi digitali şi nativi digitali
4. 3. De unde preia informaţia generaţia Z?
4. 3. 1. Accesul la informaţie
4. 3. 2. Depozitarea online a informaţiei
4. 4. Internetul - extensie a memoriei de lungă durată, Google - memorie de lucru
4. 4. 1. Cât de eficient este cititul online pentru sistemele mnezice?
4. 4. 2. Supraîncărcarea memoriei de lucru
4. 4. 3. Efecte asupra funcţionării memoriei verbale şi vizuale
4. 5. Jocurile video, memoria senzorială şi memoria de scurtă durată
4. 6. Recomandări pentru activităţile şcolare
4. 7. Recomandări pentru viaţa familială
Capitolul 5. Generaţia Z şi inteligenţa emoţională (Cecilia Sas)
5. 1. Introducere
5. 2. Inteligenţa emoţională. Câteva repere teoretice
5. 3. Inteligenţă emoţională sau competenţă emoţională?
5. 4. Ce competenţe emoţionale trebuie să formăm?
5. 5. Generaţia Z şi stabilitatea emoţională
5. 6. Cum să dezvoltăm inteligenţa emoţională?
5. 7. Empatia şi dezvoltarea acesteia
Capitolul 6. Stima de sine şi generaţia Z (Monica Liana Secui)
6. 1. Prezentare generală
6. 2. Stabilitatea şi fluctuaţia stimei de sine. Variaţii asociate vârstei, genului şi cohortei
Capitolul 7. învăţarea la generaţia Z (Daniela Homari)
7. 1. Invitaţie la o abordare reflexivă a învăţării şi a stilurilor de învăţare
7. 2. Repere ale contextului educaţional actual
7. 3. Invitaţie la o abordare reflexivă a învăţării şi a stilurilor de învăţare
7. 2. Repere ale contextului educaţional actual
7. 3. Provocările învăţării impuse de o lume tot mai tehnologizată. Ce spun studiile?
7. 4. Aşteptările generaţiei Z privind utilizarea tehnologiei în predare UOT.
7. 5. Profilul învăţării la generaţia Z. Un posibil modelexplicativ
7. 5. 1. Ce este învăţarea?
7. 5 2. învăţare verstis dezvoltare în era digitală
7. 5 3. Aspecte specifice ale învăţării la generaţia Z
Provocările învăţării impuse de o lume tot mai tehnologizată. Ce spun studiile?
7. 4. Aşteptările generaţiei Z privind utilizarea tehnologiei în predare UOT.
7. 5. Profilul învăţării la generaţia Z. Un posibil model explicativ
7. 5. 1. Ce este învăţarea?
7. 5 2. învăţare versus dezvoltare în era digitală
7. 5 3. Aspecte specifice ale învăţării la generaţia Z
Capitolul 8. Specificul relaţiei profesor - elevii din generaţia Z (Carmen Alina Popă)
8. 1. Introducere
8. 2. Relaţia profesor-elev ca relaţie de intercunoaştere. Personalizarea relaţiei profesor-elev
8. 3. Obstacole ale unei relaţii eficiente profesor — eleviidin generaţia Z
8. 3. 1. Obstacole legate de comportamentul cadrului didactic
8. 3. 2. Blocaje în relaţia profesor - elevii din generaţia Z cauzate de caracteristicile elevilor
8. 3. 3. Blocaje care ţin de cultura organizaţiei
8. 4. Sugestii pentru îmbunătăţirea relaţiei profesor - elevii din generaţia Z
Capitolul 9. A fi părinte în era digitală. Schimbări, dificultăţi şi unele recomandări în privinţa relaţiei părinţi - copii sau adolescenţi din generaţia Z (Laura Nicoleta Bochiş)
9. 1. Introducere
9. 2. Stilul parental în era digitală
9. 3. Tehnici de mediere în utilizarea tehnologiilor digitale
9. 4. Părintele în era digitală. Recomandări în abordarea relaţiei părinte - copii sau adolescenţi din generaţia Z
...
...
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 85,00 lei
- 55,00 lei
- 55,00 lei59,00 lei (-6,78%)
Promoţii
-- 55,00 lei59,00 lei (-6,78%)
- 55,00 lei59,00 lei (-6,78%)
- 57,00 lei59,90 lei (-4,84%)
RECENZII