Educaţia emoţional-afectivă. Noi explorări, noi strategii

Preț: 39,95 lei
Disponibilitate: în stoc la furnizor
Autor: Ioan Neacsu, Mihaela Suditu
ISBN: 978-973-46-8334-5
Editura: Polirom
Anul publicării: 2021
Pagini: 216
Categoria: Psihologie/Sociologie
DESCRIERE
Educaţia emoţional-afectivă. Noi explorări, noi strategii - Ioan Neacșu, Mihaela Suditu
... cartea pledează pentru îmbogăţirea repertoriului emoţional-afectiv pozitiv al tuturor actorilor educaţiei – elevi, părinţi, profesori. Cartea demonstrează că această acţiune este strîns legată de promovarea unei interacţiuni echilibrate între emoţii, cogniţie şi valori socio-morale, de instaurarea unui climat emoţional sănătos, stabil, anticipabil şi creativ şi de asigurarea unităţii vieţii mintale, emoţionale, spirituale şi fizice.
Sînt propuse cîteva zeci de activităţi şi exerciţii care pot fi rezolvate individual sau în grup şi mai multe serii de argumente logice şi infralogice, exemple şi analize care le vor fi utile elevilor în procesul de autocunoaştere şi pentru a-şi exprima adecvat emoţionalitatea la nivel personal sau de grup.
Educaţia emoţional-afectivă este un volum necesar educatorilor şi elevilor şi util părinţilor, redefinind rolul şcolii în termeni de transfer al formativului afectiv dinspre familie spre procesul de învăţămînt şi de creştere a rezilienţei emoţionale a tuturor actorilor educaţionali.
CUPRINS:
O posibilă deschidere la conştiinţa şi conştienta valorii emoţiilor noastre
PARTEA I. EMOŢIILE UMANE: FUNDAMENTE TEORETICE, CUNOAŞTERE ŞI PUTERE PRIN EDUCAŢIE
Capitolul 1. Rezonanţe în universul emoţiilor umane - în căutarea identităţii
Capitolul 2. Microuniversul afectivului uman. Lecturi descriptive
Capitolul 3. Creierul emoţional şi biochimismul complex, surse explicative ale competenţei socioemoţionale
Capitolul 4. Sănătatea socioemoţională. Semnificaţii şi întemeieri psihopedagogice
Capitolul 5. Dezvoltarea şi evoluţia inteligenţei socioemoţionale la preşcolari şi şcolari
Capitolul 6. Fenomenologie şi taxonomii alternative în spectrul emoţiilor umane
Capitolul 7. învăţarea emoţional-afectivă: valori procesual-motivante
Capitolul 8. Emoţional şi afectiv în grupul educaţional: valenţe integratoare
Capitolul 9. Relaţia profesor-elevi: conexiuni cu profilul inteligenţei emoţional-afective
Capitolul 10. Programe formative şi practici de pregătire emoţională
Capitolul 11. Un proiect de programă curriculară liceală. Emoţional-afectivul uman şi personalitatea (cu statut de CDS)
PARTEA I. EMOŢIILE UMANE: FUNDAMENTE TEORETICE, CUNOAŞTERE ŞI PUTERE PRIN EDUCAŢIE
Capitolul 1. Rezonanţe în universul emoţiilor umane - în căutarea identităţii
Capitolul 2. Microuniversul afectivului uman. Lecturi descriptive
Capitolul 3. Creierul emoţional şi biochimismul complex, surse explicative ale competenţei socioemoţionale
Capitolul 4. Sănătatea socioemoţională. Semnificaţii şi întemeieri psihopedagogice
Capitolul 5. Dezvoltarea şi evoluţia inteligenţei socioemoţionale la preşcolari şi şcolari
Capitolul 6. Fenomenologie şi taxonomii alternative în spectrul emoţiilor umane
Capitolul 7. învăţarea emoţional-afectivă: valori procesual-motivante
Capitolul 8. Emoţional şi afectiv în grupul educaţional: valenţe integratoare
Capitolul 9. Relaţia profesor-elevi: conexiuni cu profilul inteligenţei emoţional-afective
Capitolul 10. Programe formative şi practici de pregătire emoţională
Capitolul 11. Un proiect de programă curriculară liceală. Emoţional-afectivul uman şi personalitatea (cu statut de CDS)
PARTEA A II-A. TEHNICI ŞI INSTRUMENTE DE CUNOAŞTERE: APLICAŢII CU EFECTE CALITATIV-TRANSFORMATIVE
Capitolul 12. Matricea evaluării emoţional-afective a elevului - instrumente de cunoaştere primară
Capitolul 13. Conştientizarea propriilor stări/manifestări emoţionale şi a sinelui
Capitolul 14. Efectele cunoaşterii centrate pe elevii dificili, cu mici tulburări emoţionale
Capitolul 12. Matricea evaluării emoţional-afective a elevului - instrumente de cunoaştere primară
Capitolul 13. Conştientizarea propriilor stări/manifestări emoţionale şi a sinelui
Capitolul 14. Efectele cunoaşterii centrate pe elevii dificili, cu mici tulburări emoţionale
PARTEA A III-A. EDUCAŢIA VALORILOR ŞI CONDUITEI EMOŢIONAL-AFECTIVE: STRATEGII, DESIGN ŞI INTERACŢIUNI
Capitolul 15. Strategia exerciţiilor aplicativ-novatoare
Capitolul 16. Designul imaginativ al repovestirilor cu valenţe afectiv-emoţionale şi model de lucru
Capitolul 17. Surse ale formării interacţiunilor şi comunicării emoţional-empatice
Bibliografie
Capitolul 15. Strategia exerciţiilor aplicativ-novatoare
Capitolul 16. Designul imaginativ al repovestirilor cu valenţe afectiv-emoţionale şi model de lucru
Capitolul 17. Surse ale formării interacţiunilor şi comunicării emoţional-empatice
Bibliografie
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 35,00 lei
- 55,00 lei
- 62,00 lei65,00 lei (-4,62%)
Promoţii
-- 62,00 lei65,00 lei (-4,62%)
- 55,00 lei59,00 lei (-6,78%)
- 65,00 lei69,00 lei (-5,8%)
RECENZII