Dezvoltarea sanatoasa a fiintei umane

Dezvoltarea sanatoasa a fiintei umane
Preț: 39,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 978-606-704-302-0
Anul publicării: 2018
Pagini: 420

DESCRIERE

Dezvoltarea sanatoasa a fiintei umane. O introducere in pedagogia si didactica antroposofica - Rudolf Steiner
 
Rudolf Steiner defineste antroposofia ca fundament pentru întelegerea principiilor ce stau la baza scolii Waldorf. El descrie educatia Waldorf ca o educatie ce are în vedere copilul ca o fiinta în continua dezvoltare la trup, suflet si spirit.
 
Din aceasta perspectiva, educatia Waldorf depinde de capacitatea profesorului de a observa si de a raspunde la fiecare etapa de dezvoltare a unui copil. Scoala Waldorf pune accentul pe utilizarea eficienta a energiilor interioare ale copiilor si pe modul în care acestia pot fi îndrumati prin etapele lor naturale de evolutie, oferindu-le exact ceea ce au
nevoie la momentul adecvat – ceea ce Rudolf Steiner denumeste "economia sufletului".
 
Aceste cursuri detaliate si accesibile ofera parintilor si profesorilor cheia reînnoirii educatiei atât de necesara copiilor nostri si pentru viitorul lor.
 
CUPRINS:
 
RUDOLF STEINER - ARTA EDUCATIEI
Ciclurile de conferinte dedicate pedagogilor Waldorf de Sorin R. Tigareanu... 9
Lista lucrarilor despre educatie... 13
   CONFERINTA I, Dornach, 23 decembrie 1921... 17
Istoria miscarii antroposofîce. Trei faze: 1. Miscare religioasa teoretica, asociata Societatii Teosofice. 2. Efort pentru a intra în domeniul artei. Goetheanumul.. 3. Aplicatii practice în toate domeniile: social, pedagogic, stiintific...
   CONFERINTA A II-A, Dornach, 24 decembrie 1921... 34
Gândirea moderna este stiintifica si intelectualista. Spencer. Actuala viziune asupra lumii este incapabila sa explice fiinta umana. Intelectualismul nu poate sesiza realitatea. Oamenii nu mai sunt altceva decât niste capete uriase.
   CONFERINTA A III-A, Dornach, 25 decembrie 1921... 55
Darwin. Haeckel. Du Bois-Reymond. Limitele cunoasterii. 55 Contradictie între intelectualism si rousseauism. Gândirea moderna trebuie sa-si extinda cercetarile asupra vietii de somn si de vis. Cunoasterea omului, baza a pedagogiei.
   CONFERINTA A IV-A, Dornach, 26 decembrie 1921... 74
Spiritul nostru trebuie sa se miste tot atât de liber în timp, ca si în spatiu: în clipa prezenta, a vedea trecutul si viitorul. Animalul trece în mod direct de la copilarie la batrânete; omul se caracterizeaza printr-o foarte lunga perioada intermediara. Anomalii: senectute precoce, copilarie prelungita. Imaginatia, Inspiratia, Intuitia se dezvolta pe baza calitatilor proprii celor trei vârste ale vietii: prospetime si vitalitate, gândire clara, daruire de sine.
   CONFERINTA A V-A, Dornach, 27 decembrie 1921... 97
Perceptia spirituala trebuie sa fie tot atât de libera si de intensa ca perceptia senzoriala. Raport între Imaginatie si creatia artistica, Inspiratie si idealul moral, Intuitie si sentimentul religios. Interactiune dintre sufletesc-spiritual si corporal-fizic. Tulburari cauzate de o solicitare excesiva sau insuficienta a memoriei; unghiile lungi.
   CONFERINTA A VI-A, Dornach, 28 decembrie 1921... 118
Sanatate si boala. Tripartitia organismului uman; între polul neurosenzorial si polul metabolic-locomotor, ritmul respirator si ritmul circulator. Doar o gândire mobila poate sesiza omul în totalitatea sa. Întelepciunea inconstienta a copilului. Învatatorul trebuie sa alterneze activitatea capului cu aceea a membrelor.
   CONFERINTA A VII-A, Dornach, 29 decembrie 1921... 140
Copilul sub sapte ani. Pâna la a doua dentitie, corpul eteric este ocupat cu modelarea organismului. Anumite forte se elibereaza de aceasta munca în jurul vârstei de doi ani si jumatate (cap), spre cinci ani (trunchi), spre sapte ani (metabolism. si membre., Înainte de doi ani si jumatate, copilul învata sa mearga, sa vorbeasca. Imitarea a tot ceea ce se gândeste, se simte, se face în jurul lui. În jurul vârstei de doi ani si jumatate, aparitia memoriei si a imaginatiei. Jucariile. În jurul vârstei de cinci ani, sentimentul autoritatii.
   CONFERINTA A VIII-A, Dornach, 30 decembrie 1921... 161
Scoala Waldorf: folosirea timpului. Cursul principal. Limbile straine. Lucrul manual. Aceasta pedagogie este o metoda si ea se bazeaza pe antroposofie. Învatatorul trebuie sa fie un artist care dezvolta instinctul si simtul practic. Cursul de religie. Disciplina. Limbile clasice. Dupa-amiaza, gimnastica, euritmie, cursuri artistice. Slujba duminicala. Certificatele.
   CONFERINTA A IX-A, Dornach, 31 decembrie 1921... 183
Copilul între sase si noua ani: ritmurile respirator si circulator se intensifica. Copilul îsi construieste musculatura si scheletul ca un muzician; întreaga lui fiinta vibreaza ca o vioara. La aceasta vârsta, întregul proces de învatamânt trebuie sa fie artistic: lectura, scris, calcul. Principiul autoritatii.
   CONFERINTA A X-A, Dornach, 1 ianuarie 1922... 206
La noua ani, copilul trece un prag: el înceteaza sa se mai confunde cu lumea înconjuratoare. Atunci poate sa înceapa predarea stiintelor naturii: se observa lumea vegetala în legatura ei cu Pamântul, cea animala în legatura ei cu omul. Memoria. Masinile de calcul. Temele de casa.
   CONFERINTA A XI-A, Dornach, 2 ianuarie 1922... 229
Copilul între zece si paisprezece ani. Dezvoltarea memoriei. Oboseala elevului: surmenaj nervos, metabolic sau motor. Remediu: ritmul. În jurul vârstei de doisprezece ani, musculatura se leaga de schelet. Gândirea devine abstracta. Studiu al naturii anorganice: mineralogie, fizica, chimie. Predarea istoriei.
   CONFERINTA A XII-A, Dornach, 3 ianuarie 1922... 249
O dezvoltare fizico-eterica sanatoasa, baza a liberei înfloriri sufletesc-spirituale. Este vorba nu atât de ceea ce stii, cât de ceea ce esti. Importanta artelor: muzica vocala si instrumentala, pictura. Limbile. Gramatica. Matematicile. Temperamentele. Umorul.
   CONFERINTA A XIII-A, Dornach, 4 ianuarie 1922... 272
Tinerii si tinerele la paisprezece ani. Nasterea corpului astral si a imaginatiei creatoare. Revolta fata de aceasta lume absurda. Diferenta între sexe: schimbare a vocii, dragoste. Orient si Occident. Poezia dramatica. Istoria: abordare masculina, epimeteica, si abordare feminina, prometeica.
   CONFERINTA A XIV-A, Dornach, 5 ianuarie 1922... 292
Educatia estetica. Tors, tesut. Initiere în viata practica. Trezire a
simtului frumosului. Brodat: rochie, perna, sac de lucru. Geniul
limbii. Probleme de traducere. Initiere în retorica    
   CONFERINTA A XV-A, Dornach, 6 ianuarie 1922... 312
Educatia fizica: un domeniu complex în care învatatorul trebuie sa-si exerseze instinctul si sa dezvolte un fel de simptomatologie. Trebuie sa se fereasca de orice fanatism. Alimentatie: alimente hranitoare si nehranitoare. Termoreglarea: efecte ale frigului si ale caldurii. Miscarea: gimnastica, jocuri în aer liber. Anemia.
   CONFERINTA A XVI-A, Dornach, 7 ianuarie 1922... 334
Educatia religioasa si morala. Fuziune între domeniul sufletesc - spiritual si cel corporal-fizic: euritmia. Scoala Waldorf este deschisa tuturor, spiritului simplu, ca si geniului. Pentru a trezi viata religioasa si morala, fara dogma si porunca, aceasta pedagogie face sa patrunda viata sentimentului în gândire si în vointa: ea apeleaza la recunostinta, la iubire si la sentimentul datoriei
   ÎNTREBARI SI RASPUNSURI:
Din discutiile de la 1 ianuarie 1922... 355
Din discutiile de la 3 ianuarie 1922... 365
Din discutiile de la 5 ianuarie 1922... 386
NOTE... 407
RUDOLF STEINER DESPRE STENOGRAFELE CONFERINTELOR SALE... 417

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0237 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.