Copilul tau cum se joaca. Interpretari psihologice ale jocului

Copilul tau cum se joaca. Interpretari psihologice ale jocului
Preț: 20,00 lei
Disponibilitate: în stoc la furnizor
Editura:
Anul publicării: 2014
Pagini: 160

DESCRIERE

Copilul tau cum se joaca. Interpretari psihologice ale jocului - Sophie Marinopoulos Sophie Marinopoulos a inventat o metodă pentru a-i ajuta pe părinţi să-si înţeleagă mai bine copilul şi să se asigure de echilibrul şi de evoluţia psiho-emoţională a acestuia. Cum aşa? Observându-l cum se joacă! Copilul se joacă cu guriţa la patru luni pentru a-şi dezvolta curiozitatea; la 12 luni se joacă de-a „cucu bau" pentru a învăţa să se separe de celălalt; se joacă de-a încălcarea regulilor la doi ani pentru a înţelege mai bine regulile impuse de părinţi; se joacă de-a v-aţi ascunselea la trei ani pentru a-şi învinge teama de a fi despărţit de mamă; se deghizează la patru ani pentru a-şi impune personalitatea; jocurile cu roluri de la cinci ani îi vor stimula imaginaţia; poveştile de la şase ani îi vor dezvolta limbajul, ceea ce este absolut necesar pentru relaţiile sociale; jocurile de societate de la şapte ani sunt ocazia unor confruntări cu părinţii şi cu ceilalţi... Jocurile sugarului şi ale copilului mic reprezintă baza pentru dezvoltarea sentimentului de securitate, pentru o viaţă emoţională echilibrată, pentru formarea deprinderilor intelectuale ce vor fi exersate în anii de scoală. CUPRINS: PRIMA PARTE Jocul: o chestiune de sănătate Să te joci înseamnă sa creşti ■Un joc poate să ascundă un altul: ce înseamnă sa te joci ■Curba dezvoltării psihice: ludometrul ■Când se joacă, copilul creşte: maturitatea ludică ■Fiecare în ritmul său ■Camera de joacă Ludometru - Fisa 1 A DOUA PARTE Primele jocuri (primul an de viaţă) Jocurile cu guriţa ■ Tetina: primul lucru cu care se joacă bebeluşul pentru a creşte, pentru a se simţi bine şi pentru a se linişti ■Nu e un comportament greşit să duci totul la gura ■Patru motive pentru care se consideră că e bine ca bebeluşul să ducă obiectele la gură ■Tetina şi controversele din jurul ei •Ce calităti trebuie sa aibă o jucărie pentru ca bebeluşul să o poată duce la gură •Câteva jucării recomandate Ludometru - Fisa 2 Celelalte jocuri senzoriale ■A privi, a atinge, a simţi, a gusta, a auzi ■Două condiţii pentru a creşte: acordul mamei, sprijinul tatălui ■Marile etape ale separării în primul an de viaţă •Calităţile jucăriilor senzoriale •Câteva jucării recomandate Ludometru - Fisa 3 Jocurile motorii ■A atinge - a apuca - a mişca ■Câteva repere în ceea ce priveşte dobândirea motricităţii ■Gura. începutul dezvoltării motorii •Sugestii pentru a impulsiona jocurile motorii din primul an de viaţă •Câteva jucării recomandate Ludometru - Fisa 4 A TREIA PARTE primele jocuri simbolice (dupa 12 luni) ■Ce înseamnă jocul simbolic? ■jocul de-a „aruncă-ridică" (copii de 12 luni şi mai mult) ■Ce înseamnă, de fapt, acest joc de-a „aruncă-ridică"? ■ „Cucu~bau": a vedea şi a fi văzut. A juca înseamnă să trişezi •Un mic test pentru adulţi: evaluaţi dacă absenţa este sinonimă pentru dumneavoastră cu lipsa sau cu pierderea Povestea papucilor noi sau ilustrarea unei logici psihologice infantile Jucăria preferată Jucăria preferată, o jucărie cu mare încărcătură simbolică Ludometru - Fisa 5 A PATRA PARTE Jocurile simbolice mai elaborate (copii de 30 de luni sau mai mult) • Jocul „de-a v-aţi ascunselea" sau frisoanele dispariţiei: între joc şi teamă •O scurtă recapitulare a jocului "de-a v-aţi ascunselea" •Simbolizarea resturilor fiziologice (scaun, urină) sau cum să te joci fără să pui mâna •Câteva jucării recomandate. •Băltoaca cu apă: copilul sare şi râde, părinţii interzic şi se supără, copilul creşte - părinţii se enervează •O ilustrare a funcţiei Supraeului: bomboanele de pe raftul din supermarket, un exemplu al dezvoltării psihice •Un scurt itinerar de urmat în formarea Supraeului •Să ne deghizăm? De ce nu? Insă numai cu o condiţie ■Super, am un sex! •Cine are ouţe sau cearta gemenilor furioşi •Jucării recomandate Ludometru - Fisa 6 A CINCEA PARTE Jocurile complexe (intre 5-6 ani) *Jocurile care implica imaginatia *Jocurile bazate pe reguli *Jocurile de achizitie, de constructie si de fabricare *Sa citesti fara cuvinte Ludometru - Fisa 7 A SASEA PARTE Tabelele ludometrului

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0300 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.