Copilul meu este dislexic
Preț: 45,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Arianna Pinton
ISBN: 978-606-8714-51-6
Editura: Lizuka Educativ
Anul publicării: 2021
Pagini: 204
Categoria: Psihologie/Sociologie
DESCRIERE
Copilul meu este dislexic - Arianna Pinton
Cum sa-i ajutam pe copiii dislexici sa infrunte cu seninatatea lumea scolii
Dislexia afecteaza aproximativ 3-5% din populatia scolara, adica in fiecare clasa exista cel putin un copil afectat de aceasta tulburare specifica de invatare.
Este vorba despre o problema care se schimba la fata in functie de ce punct de vedere este adoptat. Pentru copiii care sunt dislexici are fata unei frustrari continue, care se naste din sentimentul de a nu face fata adecvat cerintelor scolare, precum si faptul ca se simt diferiti fata de ceilalti colegi.
Pentru profesori este o tulburare complexa si controversata: trebuie sa invete sa o recunoasca si sa evalueze copiii printr-o noua modalitate. Pentru parinti este o lume de impartasit cu propriul copil, determinandu-i sa treaca prin indatoririle scolare aproape in prima persoana.
Aceasta carte trateaza in mod exhaustiv problema dislexiei si a tulburarilor specifice de invatare in general, ilustrand facilitatile si posibilitatile de recuperare, pentru a face in asa fel incat sa nu se transforme, cum se poate intampla, intr-o experienta de suferinta si un obstacol in invatarea scolara.
CUPRINS:
Introducere
Folosirea cuvintelor
Citirea
Scrierea
Folosirea numerelor
Ce sunt numerele
Tulburările specifice de învăţare
Dislexia: dificultatea de a citi
Disortografia: dificultatea de a traduce sunetele în litere
Disgrafia: dificultatea de a scrie
Discalculia: tulburarea de calcul şi raţionament matematic
Căror semnale să le acordăm atenţie
Semnele cele mai comune
Alte tulburări mai puţin frecvente
Diagnosticul
La ce vârstă este posibilă formularea unui diagnostic
Ce să faceţi dacă bănuiţi că fiul/fiica voastră are TSI
Transmiterea diagnosticului
Ajutorul specialistului
Caracteristicile şi obiectivele terapiei
Cum să ajuţi şi să înţelegi copilul dislexic
încercaţi să vă puneţi în locul său
Viitorul tânărului cu TSI
Un angajament important pentru părinţi
Copilul dislexic şi şcoala
Relaţia cu cadrele didactice şi cu directorii instituţiilor de învăţământ
Rolul şi temele profesorilor
Primii ani ai şcolii gimnaziale
Şcoala superioară
Copilul dislexic şi studiul
Temele pentru casă nu sunt un coşmar!
Cum să ajutaţi un copil cu disgrafie
Cum să ajutăm un copil cu discalculie
Instrumentele care simplifică studiul
Ce prevede legea italiană
Legea privind dislexia
Regulamentul pentru evaluarea elevilor cu TSI
Modalităţi de desfăşurare a examenelor naţionale
Măsuri educaţionale şi didactice de sprijin
Prevederi cu privire la dreptul studenţilor cu TSI de a studia
Organizarea şcolară privind incluziunea şcolară
Ce prevede legea în România (nota editurii)
Ordinul nr. 4813 din 29 august 2018 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VlII-a în anul şcolar 2018 - 2019
Ordinul nr. 4830 din 30 august 2018 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional - 2019
Metodologia pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învăţare
Dispoziţii generale
Procedurile de evaluare pentru identificarea tulburărilor de învăţare
Intervenţia în cazul elevilor cu TSI
Formarea cadrelor didactice
Rolul factorilor de coordonare, îndrumare, control şi tervenţie
Polemicile asupra „negării"
Scrisoare deschisă împotriva „negării" tulburărilor specifice de învăţare (TSI)
Astfel transformăm şcolile în spitale
Nu-i numiţi bolnavi pe copiii noştri dislexici
De ce se „neagă" dislexia
Referinţe şi materiale utile
Folosirea cuvintelor
Citirea
Scrierea
Folosirea numerelor
Ce sunt numerele
Tulburările specifice de învăţare
Dislexia: dificultatea de a citi
Disortografia: dificultatea de a traduce sunetele în litere
Disgrafia: dificultatea de a scrie
Discalculia: tulburarea de calcul şi raţionament matematic
Căror semnale să le acordăm atenţie
Semnele cele mai comune
Alte tulburări mai puţin frecvente
Diagnosticul
La ce vârstă este posibilă formularea unui diagnostic
Ce să faceţi dacă bănuiţi că fiul/fiica voastră are TSI
Transmiterea diagnosticului
Ajutorul specialistului
Caracteristicile şi obiectivele terapiei
Cum să ajuţi şi să înţelegi copilul dislexic
încercaţi să vă puneţi în locul său
Viitorul tânărului cu TSI
Un angajament important pentru părinţi
Copilul dislexic şi şcoala
Relaţia cu cadrele didactice şi cu directorii instituţiilor de învăţământ
Rolul şi temele profesorilor
Primii ani ai şcolii gimnaziale
Şcoala superioară
Copilul dislexic şi studiul
Temele pentru casă nu sunt un coşmar!
Cum să ajutaţi un copil cu disgrafie
Cum să ajutăm un copil cu discalculie
Instrumentele care simplifică studiul
Ce prevede legea italiană
Legea privind dislexia
Regulamentul pentru evaluarea elevilor cu TSI
Modalităţi de desfăşurare a examenelor naţionale
Măsuri educaţionale şi didactice de sprijin
Prevederi cu privire la dreptul studenţilor cu TSI de a studia
Organizarea şcolară privind incluziunea şcolară
Ce prevede legea în România (nota editurii)
Ordinul nr. 4813 din 29 august 2018 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VlII-a în anul şcolar 2018 - 2019
Ordinul nr. 4830 din 30 august 2018 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional - 2019
Metodologia pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învăţare
Dispoziţii generale
Procedurile de evaluare pentru identificarea tulburărilor de învăţare
Intervenţia în cazul elevilor cu TSI
Formarea cadrelor didactice
Rolul factorilor de coordonare, îndrumare, control şi tervenţie
Polemicile asupra „negării"
Scrisoare deschisă împotriva „negării" tulburărilor specifice de învăţare (TSI)
Astfel transformăm şcolile în spitale
Nu-i numiţi bolnavi pe copiii noştri dislexici
De ce se „neagă" dislexia
Referinţe şi materiale utile
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 55,00 lei59,00 lei (-6,78%)
- 69,00 lei
- 55,00 lei
Promoţii
-- 55,00 lei59,00 lei (-6,78%)
- 70,00 lei75,00 lei (-6,67%)
- 45,00 lei50,00 lei (-10%)
RECENZII