Arta terapiei Gestalt prin joc

Preț: 37,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil - stoc zero
Autor: Peter Mortola
Editura: Gestalt Books
Anul publicării: 2013
Pagini: 258
Categoria: Psihologie/Sociologie
DESCRIERE
Arta terapiei Gestalt prin joc. Modelul Oaklander - Peter Mortola
…cum vindecăm copiii la nivel emotional si cum îsi recapătă ei echilibrul după ce suferă o traumă?
…cum îi înteleg adultii si cum îi pot ajuta într-o relatie terapeutică?
Aceste întrebări stau în centrul abordării Oaklander a terapiei prin joc si al metodei ei de a forma adulti pentru a lucra cu copii si adolescenti.
In acest text Peter Mortola utilizează metode de analiză cantitativă si calitativă pentru a prezenta în detaliu metoda lui Oaklander, metodă utilizată la un training de vară de două săptămâni la care au participat terapeuti pentru copii din toată lumea.
„Ca trainer Gestalt pentru terapia cu copii în ultimii 20 de ani am pregătit peste 2000 de studenti cu modelul Oaklander. Cercetarea lui Peter Mortola vizează aspectele universale ale abordării Oaklander - o abordare care îi ajută pe copii să îsi revină din confuzie fie că trăiesc în Santa Barbara, fie în Cape Town.”
- Dr. Hannie Schoeman, The Center for Play Therapy and Training, South Africa
„Prin modul în care Peter Mortola îsi descrie cei 10 ani de experientă cu Violet Oaklander se deschide o altăă fereastră pentru cei care au trăit extraordinara experientă de grup cu această terapeută - si o fereastră absolut nouă pentru cei care nu au trăit experienta.”
- Cassian Silva Castro, Curitiba, Brazilia
„îti multumesc, Peter, pentru această carte. Sper ca aceia dintre voi care o veti citi să învătati ce înseamnă să creati si să conduceti un asemenea program, dar si să obtineti o viziune a sarcinii complexe de a-i învăta pe adulti să lucreze eficient cu copii si adolescenti.”
- Extras din Introducerea lui Violet Oaklander
Peter Mortola, Ph. D., este conferentiar la Lewis and Clark College în Portland, Oregon.
Fragmente din carte:
Ceea ce trebuie să faci cu cei mici în terapie, aşa cum prezintă Violet pe parcursul întregii cărţi, este să creezi o relaţie autentică şi sa-i ajuţi să stabilească un contact sănătos atât cu ei înşişi, cât şi cu mediul în care trăiesc, astfel încât să fie capabili să-şi îndeplinească nevoile şi să continue să se dezvolte în mod armonios.
Copiii se îndepărtează de calea unei dezvoltări sănătoase atunci când au de-a face cu relaţii care nu le oferă sprijinul necesar sau când contactul sănătos cu ei înşişi şi cu lumea din jurul lor este întrerupt.
Violet consideră că o relaţie sănătoasă şi un contact de calitate, stabilite într-un context terapeutic, îi pot reda încrederea necesară unui copil cu traume. Din perspectiva terapiei Gestalt practicate de Violet, această experienţă trăită, cu privire la stabilirea unei relaţii şi a unui contact sănătos, oferă sprijin capacităţilor de autoreglare ale copilului cu care lucrează.
Violet încearcă „să întărească sinele", aşa cum spune ea, nu să-l controleze sau să-l manipuleze. In acest fel, abordarea lui Violet reflectă, aşa cum o descrie Wheeler (2005), „încrederea profundă în dorinţa înnăscută a fiecăruia de a se dezvolta şi a se întregi ca persoană"…
CUPRINS:
Introducere
Despre aceasta carte
Despre teoria şi practica lui Violet Oaklander
Despre structura acestei cărţi
Mulţumiri
Ziua unu: Luni
Construirea unei relaţii
Să începem
lmagineaza-te în pielea unui copil
De ce vin copiii la terapie?
Desenul de tip Casă, Copac, Persoană
Note reflexive pentru prima zi de program
Rolul relaţiei
Rolul experienţei
Ziua doi: Marţi
Stabilirea contactului
Exemple din lucrul cu cei mici:
Desenul de tip casă, copac, persoană
Relaţia de lucru
Primele trei minute
Contactul şi relaţia
Desenul de tip „locul în care te simţi în siguranţă"
Demonstraţie cu un adult: Desenul de tip „locul în care te simţi în
siguranţă"cu Lydia
Exemple ale copiilor:
Desenul de tip „locul în care te simţi în siguranţă"
Note reflexive pentru ziua a doua
Rolul jocurilor
Elementul de conversaţie
Ziua trei: Miercuri
Lucrul cu sinele
Modelarea lutului
Demonstraţie cu un adult: Modelarea lutului cu Sabina
Note reflexive pentru ziua a treia
Forma trainingului şi a terapiei
Enumerarea experienţelor terapeutice Oaklander
Structura experienţelor terapeutice Oaklander
Pasul 1. Experienţa imaginară
Pasul 2. Expresia senzorială
Pasul 3. Descrierea metaforică şi narativă
Pasul 4. Corespondenţele de sens
Ziua patru: Joi
Lucrul cu energia agresivă şi cu furia
Demonstraţie cu un copil: Modelarea lutului cu Ben
Lucrul cu energia agresivă
Lucrul cu furia
Demonstraţie cu un adult:
Desenul de tip „furie" cu Candice
Note reflexive pentru ziua a patra
Procesul în patru paşi cu Ben şi Candice
Aspectul recursiv al experienţei terapeutice Oaklander
Ziua cinci: Vineri
Experienţa muzicală
Demonstraţie cu un adult: muzica împreună cu Isabel
Exerciţii cu întregul grup
Note reflexive pentru ziua a cincea
Parcursul primei săptămâni:
Moment de creştere şi diminuare
Concentrarea atenţiei asupra expresiei senzoriale: Facilitarea implicării
Saptamana a doua
Ziua sase: Luni
Ziua tăvii de nisip
Descriere, experienţă şi comentarii
Exemplu de terapie infantilă: Tava de nisip a lui Tommy
Note reflexive pentru ziua a şasea
Axarea pe expresiile senzoriale:
încurajarea activităţii
Axarea pe logica metaforică:
împrumutarea semnificaţiei
Ziua a şaptea: Marţi
Poveşti, metafore şi marionete
Demonstraţie cu copii: Terapia cu Elisa
Poveşti, spectacole de marionete şi metafore terapeutice
Demonstraţie cu pacienţi adulţi
Lark şi Cărţile Medicinale
Note reflexive asupra celei de-a şaptea zile
Poveştile sunt mai mult decât simple poveşti
Concentrarea asupra logicii narative:
Abordarea problemelor
Ziua a opta: Miercuri
Ziua de practică
O privire de ansamblu asupra zilei
Comentariile participanţilor
Note reflexive pentru ziua a opta
Interviu cu Violet: Originile activităţii sale
Ziua a noua: Joi
Cultivarea sinelui
Desenul demonului şi terapia în scopul cultivării de sine
Demonstraţie cu adulţi:
Beth şi desenul demonului
Demonstraţie cu copii: Terapia cu Jessie
Arată şi spune
Note reflexive pentru ziua a noua
Introducere la tabelele rezumat
Cum lucrează Violet cu copii şi adolescenţi în cadrul trainingului
Cum lucrează Violet cu adulţi în cadrul trainingului
Ziua a zecea: Vineri
Activităţi de încheiere
Desenaţi-vă aici experienţa
Comentariile participanţilor
încheierea trainingului
Epilog
Lutul, cultura şi vârsta: Abordarea oaklander în Africa de Sud
Introducere
Privire de ansamblu asupra workshopurilor din Africa de Sud
Demonstraţie cu adulţi: activitate cu Sima
Relevanţa interculturală a abordării Oaklander
1) Copiii se adresează indirect adulţilor
2) Lucrul cu simboluri interpretate de pacient
3) Utilizarea mijloacelor care transgresează barierele de limbă şi de clasă
4) Exprimarea vizuală a sentimentelor - spus, nu arătat
5) Exprimarea sentimentelor în mod activ, la comun
6) Stabilizarea emoţiilor în clasă
7) Regăsirea unei experienţe pierdute din copilărie
Concluzii asupra abordării Oaklander
Contextul cercetării si metodele de studiu
Călătoria etnografului
Faza întâi: Studiul-pilot
Faza a doua: Compunerea unui raport narativ
Faza a treia: Construirea şi analizarea hărfilor de evenimente
Faza a patra: Construirea tipologiilor
Faza a cincea: Analiza discursivă şi narativa
Paralele între metodele calitative şi abordările Gestalt
1) O relaţie nonierarhică şi bazată pe respect
2) O orientarea asupra procesului
3) Un proces reflexiv
4) O poziţie a participării autentice
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 32,00 lei34,90 lei (-8,31%)
- 38,00 lei40,00 lei (-5%)
- 34,00 lei36,00 lei (-5,56%)
RECENZII