Advaita Vedanta

DESCRIERE
„Vedanta” desemneaza ansamblul conceptiilor expuse in upanisade si in textele ulterioare acestora, care continua traditia doctrinara initiata de upanisade, conceptii ce se caracterizeaza printr-un cadru metafizic monist-idealist, printr-o soteriologie a renuntarii si a transcenderii individualului.
… upanisadele contin in totalitate doctrina clasica a Vedantei, chiar daca structura expunerii este inca dezordonata si nesistematica. Chiar si un text "Upanisad" foarte vechi, cum ar fi "Brhadaranyaka" (cea mai veche scriere "Upanisad") inglobeaza intreaga doctrina metafizica vedantina.
Conceptii precum identitatea dintre Sinele individual (atman) si principiul universal (brahman), caracterul transcendent al principiului, teoria idealista asupra existentei, renuntarea, practica ascetica si disolutia egoului ca singurele cai catre mantuire se regasesc, fara diferente semnificative, atat in upanisade cat si in scrierile clasice ale scolii Advaita Vedanta.
… din acest ansamblu heterogen de conceptii isi va selectiona Vedanta clasica doctrinele ce vor constitui sistemul sau cosmologic si antropologic. Asadar, doctrina Vedantei clasice este inglobata aproape in totalitate in upanisade chiar daca, la nivelul acestor scrieri, teoriile care ulterior vor constitui cosmologia sau antropologia vedantina coexista alaturi de numeroase alte teorii concurente ce nu isi vor gasi loc in forma clasica a doctrinei vedantine.
CUPRINS :
Cuvânt introductiv ... 5
I. Perspectivă istorică ... 5
II. Realitatea ultimă (Brahman) ... 13
III. Fenomenalul ... 20
IV. Antropologie şi soteriologie ... 31
Gaudapada
Mandukya-Karika ... 49
Sankara Acarya
Tatva-Bodha ... 116
Laghu-Vakya-Vrtti ... 140
Aparoksanubhuti ... 144
Pancîkaranam ... 177
Sadananda Yogindra Sarasvati
Vedantasara ... 187
Bibliografie ... 244
Glosar român-sanskrit ... 248
… upanisadele contin in totalitate doctrina clasica a Vedantei, chiar daca structura expunerii este inca dezordonata si nesistematica. Chiar si un text "Upanisad" foarte vechi, cum ar fi "Brhadaranyaka" (cea mai veche scriere "Upanisad") inglobeaza intreaga doctrina metafizica vedantina.
Conceptii precum identitatea dintre Sinele individual (atman) si principiul universal (brahman), caracterul transcendent al principiului, teoria idealista asupra existentei, renuntarea, practica ascetica si disolutia egoului ca singurele cai catre mantuire se regasesc, fara diferente semnificative, atat in upanisade cat si in scrierile clasice ale scolii Advaita Vedanta.
… din acest ansamblu heterogen de conceptii isi va selectiona Vedanta clasica doctrinele ce vor constitui sistemul sau cosmologic si antropologic. Asadar, doctrina Vedantei clasice este inglobata aproape in totalitate in upanisade chiar daca, la nivelul acestor scrieri, teoriile care ulterior vor constitui cosmologia sau antropologia vedantina coexista alaturi de numeroase alte teorii concurente ce nu isi vor gasi loc in forma clasica a doctrinei vedantine.
CUPRINS :
Cuvânt introductiv ... 5
I. Perspectivă istorică ... 5
II. Realitatea ultimă (Brahman) ... 13
III. Fenomenalul ... 20
IV. Antropologie şi soteriologie ... 31
Gaudapada
Mandukya-Karika ... 49
Sankara Acarya
Tatva-Bodha ... 116
Laghu-Vakya-Vrtti ... 140
Aparoksanubhuti ... 144
Pancîkaranam ... 177
Sadananda Yogindra Sarasvati
Vedantasara ... 187
Bibliografie ... 244
Glosar român-sanskrit ... 248
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 10,00 lei12,00 lei (-16,67%)
- 20,00 lei
- 7,00 lei
Promoţii
-- 10,00 lei12,00 lei (-16,67%)
- 18,00 lei20,00 lei (-10%)
- 35,00 lei38,00 lei (-7,89%)
RECENZII