Abilități sociale în tulburarea din spectrul autismului
Preț: 39,95 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Cristina Costescu
ISBN: 978-973-46-8439-7
Editura: Polirom
Anul publicării: 2021
Pagini: 176
Categoria: Psihologie/Sociologie
DESCRIERE
Abilități sociale în tulburarea din spectrul autismului - Cristina Costescu
CUPRINS:
Prezentarea autorilor
Capitolul 1. Abilităţile sociale în tulburarea din spectrul autismului
(Cristina Costescu, Carmen Blaga) 13
Abilităţile sociale - definiţie, teorii şi clasificări 13
Deficitele sociale 17
Caracteristici ale dezvoltării sociale la copiii cu TSA 22
Teorii ale abilităţilor sociale 25
Concluzii 27
Discuţii 29
Bibliografie 30
Capitolul 4. Atitudini ale specialiştilor cu privire la utilizarea poveştilor sociale (Mădălina-Daniela Simion, Cristina Costescu)
Capitolul 6. Ghid practic de realizare a poveştilor sociale şi a conversaţiilor pe benzi desenate
(Veronica Şut, Szidonia Szasz)
Utilitatea poveştilor sociale 131
Modalităţi de utilizare a poveştilor sociale 133
Scrierea unei poveşti sociale 134
Conversaţiile pe benzi desenate 148
Bibliografie 152
Capitolul 7. Modele de scenarii sociale pentru dezvoltarea abilităţilor sociale (Cristina Costescu)
Abilitățile sociale sînt un set de comportamente și cunoștințe specifice indispensabile în dezvoltarea și creșterea capacității de adaptare la mediu a oricărei persoane. Dezvoltarea lor este cu atît mai importantă în cazul persoanelor cu tulburare din spectrul autismului, ale căror interacțiuni sociale sînt îngreunate și necesită sprijin suplimentar atît din partea specialiștilor, cît și a familiei.
Elaborat de o echipă de specialiști în psihopedagogie specială, volumul își propune să identifice și să clasifice abilitățile sociale caracteristice în contextul unui astfel de diagnostic și să prezinte metode și tehnici pentru dezvoltarea lor. Îmbinînd un cadru teoretic detaliat cu modele practice, volumul oferă cititorilor o imagine de ansamblu a evaluării și intervenției psihopedagogice validate științific în tulburarea din spectrul autismului, adresîndu-se atît specialiștilor din domeniu care interacționează cu copii și adolescenți, cît și părinților acestora.
CUPRINS:
Prezentarea autorilor
Capitolul 1. Abilităţile sociale în tulburarea din spectrul autismului
(Cristina Costescu, Carmen Blaga) 13
Abilităţile sociale - definiţie, teorii şi clasificări 13
Deficitele sociale 17
Caracteristici ale dezvoltării sociale la copiii cu TSA 22
Teorii ale abilităţilor sociale 25
Concluzii 27
Discuţii 29
Bibliografie 30
Capitolul 2. Evaluarea abilităţilor sociale la copiii cu TSA
(Adrian Roşan) 35
Observarea directă a comportamentului 39
Jocul de rol 41
Scale standardizate 42
Evaluarea comprehensiunii sociale 48
Sociometria 50
Concluzii 51
Bibliografie 52
(Adrian Roşan) 35
Observarea directă a comportamentului 39
Jocul de rol 41
Scale standardizate 42
Evaluarea comprehensiunii sociale 48
Sociometria 50
Concluzii 51
Bibliografie 52
Capitolul 3. Tehnici de intervenţie pentru dezvoltarea abilităţilor sociale ale copiilor cu TSA (Cristina Bălaş-Baconschi) 57
Carol Gray şi povestea socială 61
Poveştile sociale ca metodă eficientă de intervenţie 65
Carol Gray şi povestea socială 61
Poveştile sociale ca metodă eficientă de intervenţie 65
Criteriile de definire ale poveştilor sociale
Structura unei poveşti sociale
Eficienţa poveştii sociale ca tehnică de intervenţie
Concluzii
Bibliografie
Structura unei poveşti sociale
Eficienţa poveştii sociale ca tehnică de intervenţie
Concluzii
Bibliografie
Capitolul 4. Atitudini ale specialiştilor cu privire la utilizarea poveştilor sociale (Mădălina-Daniela Simion, Cristina Costescu)
Participanţii la studiu 89
Descrierea instrumentului utilizat 90
Analiza datelor 90
Rezultate 91
Definirea poveştilor sociale 93
Scopul poveştilor sociale 93
Surse utilizate şi necesare pentru prezentarea poveştilor sociale 94
Eficienţa poveştilor sociale 95
Utilizarea şi accesul la poveştile sociale 97
Modalităţile de prezentare a poveştilor sociale 98
Beneficiari ai poveştilor sociale 98
Concluzii 100
Bibliografie 102
Chestionar care măsoară percepţia şi atitudinile celor care lucrează cu indivizi cu TSA referitor la tehnicile utilizate pentru dezvoltarea abilităţilor sociale
Descrierea instrumentului utilizat 90
Analiza datelor 90
Rezultate 91
Definirea poveştilor sociale 93
Scopul poveştilor sociale 93
Surse utilizate şi necesare pentru prezentarea poveştilor sociale 94
Eficienţa poveştilor sociale 95
Utilizarea şi accesul la poveştile sociale 97
Modalităţile de prezentare a poveştilor sociale 98
Beneficiari ai poveştilor sociale 98
Concluzii 100
Bibliografie 102
Chestionar care măsoară percepţia şi atitudinile celor care lucrează cu indivizi cu TSA referitor la tehnicile utilizate pentru dezvoltarea abilităţilor sociale
Capitolul 5. Modalităţi de testare a eficienţei poveştilor sociale
(Cristina Costescu, Brigitta-Andrea Nagy) 109
Testarea eficienţei poveştilor sociale cu ilustraţii livrate online 111
Participanţii Ia studiu. 113
Procedura 116
Analiza datelor 123
Rezultate 124
Concluzii şi discuţii 127
Bibliografie 128
(Cristina Costescu, Brigitta-Andrea Nagy) 109
Testarea eficienţei poveştilor sociale cu ilustraţii livrate online 111
Participanţii Ia studiu. 113
Procedura 116
Analiza datelor 123
Rezultate 124
Concluzii şi discuţii 127
Bibliografie 128
Capitolul 6. Ghid practic de realizare a poveştilor sociale şi a conversaţiilor pe benzi desenate
(Veronica Şut, Szidonia Szasz)
Utilitatea poveştilor sociale 131
Modalităţi de utilizare a poveştilor sociale 133
Scrierea unei poveşti sociale 134
Conversaţiile pe benzi desenate 148
Bibliografie 152
Capitolul 7. Modele de scenarii sociale pentru dezvoltarea abilităţilor sociale (Cristina Costescu)
Accesul clienţilor
-Cărţi noi
-- 55,00 lei
- 55,00 lei59,90 lei (-8,18%)
- 50,00 lei55,00 lei (-9,09%)
Promoţii
-- 55,00 lei59,90 lei (-8,18%)
- 50,00 lei55,00 lei (-9,09%)
- 150,00 lei160,00 lei (-6,25%)
RECENZII