101 tehnici favorite ale terapiei prin joc

101 tehnici favorite ale terapiei prin joc
Preț: 55,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2015
Pagini: 570

DESCRIERE

101 tehnici favorite ale terapiei prin joc - Heidi Gerard Kaduson, Charles Schaefer
…copiii pot spune cu uşurinţă cum se simt câtă vreme este „doar în glumă" sau doar „în joacă". Mulţi copii se simt foarte confortabil şi mai puţin ameninţaţi când răspund la întrebări într-un format de joc, datorită distanţării pe care o simt fată de realitate… Pornind de la tendinţa naturală a copilului de a imagina roluri şi de a construi poveşti relevante pentru viaţa sa interioară, terapia prin joc este larg folosită în abordarea problemelor psihice ale copiilor şi adolescenţilor. Cele 101 tehnici prezentate în acest volum oferă psihologilor, educatorilor, dar şi părinţilor şi pediatrilor un instrument eficient şi neintruziv pentru a-i ajuta pe cei mici să-şi verbalizeze emoţiile, să-şi gestioneze furia, să facă faţă pierderilor şi doliului, dar şi să vindece vechi răni, cum sunt cele pricinuite de abuzuri şi traume. Cartea include contribuţiile unor autorităţi mondiale în terapia prin joc, cu orientări variate, de la psihodinamică la cognitiv-comportamentală. De asemenea, diversele tehnici, utile atât în evaluare, dar şi în cură, sunt grupate în şapte secţiuni: de la poveşti vindecătoare şi arte plastice la jocuri de grup şi marionete. Heidi Gerard Kaduson, specializată în intervenţia psihologică pentru copii, este director al Institutului de Formare în Terapia prin Joc din comitatul Monroe, statul New Jersey. Charles E. Schaefer este profesor emerit de psihologie la Fairleigh Dickinson University (New Jersey) şi cofondator al Asociaţiei pentru Terapia prin Joc din SUA.
Fragmente din carte:
1. TEHNICA PUNGII DE GUNOI Heidi Gerard Kaduson INTRODUCERE Copiii ţin în ei multe din problemele lor, în loc să le comunice adulţilor sau măcar altor prieteni. Indiferent dacă sunt prea înspăimântaţi să-şi dezvăluie problemele sau nu sunt conştienţi de ceea ce-i deranjează, copiii se simt încărcaţi până la refuz de aceste sentimente, având dificultăţi în comunicarea emoţiilor lor şi eliberarea de ele. Părinţii îşi pot întreba de multe ori copiii care e problema, iar răspunsul va fi adesea „nimic" sau „nu ştiu". Tehnica pungii de gunoi a fost creată pentru a ajuta copiii să se elibereze de problemele pe care le ţin în ei, pentru ca apoi să continue să le exploreze prin joacă, în scopul găsirii unei rezolvări sau soluţii. ARGUMENT Este foarte terapeutic pentru copii să se focalizeze pe problemele lor şi să găsească soluţii la acestea, pentru a face faţă dificultăţilor cotidiene din viaţa lor. Aplicând tehnica pungii de gunoi, copiii îşi notează lucrurile care îi deranjează (acasă şi la şcoală), apoi se concentrează pe descoperirea prin joc a soluţiilor la acele probleme. Acest lucru le dă putere să se simtă mai stăpâni pe viaţa lor şi să fie mai responsabili faţă de ei înşişi…
CUPRINS:
Prefaţă Secţiunea intâi. Tehnici narative 1. Tehnica pungii de gunoi Heidi Gerard Kaduson 2. Scenariul unei emisiuni TV Loretta Gallo-Lopez 3. Noul cămin al canarului Candie: O intervenţie biblioterapeutică pentru copiii din centrele de ocrotire, centrele de tratament şi adăposturi Jeanine Austin 4. Cavaleri şi balauri Judith Hart 5. Poveşti din cabinet duse acasă Mary Margaret Kelly 6. Supereu! Emily Nickerson 7. Poveşti metaforice Herbert Goetze 8. Ritualul de tranziţie al micuţei frunze Jay Cerio 9. Citind pe „balansoarul din verandă'' Joan M. Doherty şi Roger D. Phillips 10. Metafora spontană William Walter Jenkins 11. Tehnica narativă prin intermediul benzilor desenate Mary Ann Drake şi David Drake 12. Exprimarea doliului prin tehnica narativă Hilda R. Glazer şi Donna Marcum Secţiunea a doua. Tehnici din artele expresive 13. Joc de rol cu plastilină Play-Doh Nancy M. Schultz 14. Activitatea părinte-copil cu animale din lut Caria Sharp 15. Măşti interioare-exterioare Theresa A. Kruczek 16. Trusa din ghiozdan Mary Anne Peabody 17. Raportul şcolar de-a-ndoaselea Mary Anne Peabody 18. Desenând pentru copil Deborah B. Vilas 19. Etichetele adezive ale sentimentelor Liana Lowenstein 20. Harta sentimentelor trasată pe omul de turtă dulce Athena A Drewes 21. Termometrul „sentimentelor“ şi „acţiunilor“ Tehnică de automonitorizare James M. Briesmeister 22. Saculetii magici Theresa Kruczeck 23. Florile sentimentelor/Grădina vindecătoare Tamra Greenberg 24. împărtăşirea sentimentelor prin intermediul lutului Debra Atchison 25. Greutăţi şi baloane Celia Linden 26. Manualul regulilor de atingere Frances L. Strick 27. Pălării de petrecere puse pe capetele monştrilor: strategii de desen pentru stăpânirea fricilor DavidA. Crenshaw 28. Inventarul sentimente-gânduri-nevoi Barbara A. Turner 29. Variaţie a jocului atributelor de familie Erika L. Sturkin 30. Cum mă descurc? O tehnică de autoevaluare Ellen M. Stikney 31. Cutia coşmarului: cum să dăm putere copiilor prin lucrul cu visele Deborah Armstrong Hickey 32. Titlul terapiei Dee Ray 33. Fii sincer cu tine Richard Bromfield 34. Vasele de vise: vindecarea naturală a copiilor cu frici şi traume Joyce C. Mills 35. Tehnica „Desenează-ţi coşmarul" Nancy Boyd Webb 36. Colorează-ţi sentimentele! Hilda R. Glazer 37. Ilustrate în mişcare Paris Goodyear-Brown Secţiunea a treia. Tehnici bazate pe practicarea de jocuri 38. Bingoul emoţional Heidi Gerard Kaduson 39. Jocul fotografiei emoţiilor Harvey Payne 40. Jocul de dame al emoţiilor Michael Kantrowitz 41. „Monstrul" Steve Harvey 42. „Vulcanul" Steve Harvey 43. Jocul „Nimereşte emoţia" Joyce Meagher 44. Jocul „Răstoarnă emoţia" Joyce Meagher 45. Jocul „Cu încetinitorul" Heidi Gerard Kaduson 46. Fă-mă să râd Rise VanFleet 47. „Te păstrez în mintea mea": o abordare pentru lucrul cu copiii traumatizaţi şi cu tulburări de ataşament Cynthia A. Langevin 48. Zarurile sentimentelor Mary Ann Valentino 49. E bine sau rău: depinde de mine Donna Cangelosi 50. Când viaţa se întoarce cu susul în jos Donna Cangelosi 51. Jocul cu cărţi „Pescuitul sentimentelor" Michael Kantrowitz 52. Jocul genogramei cu preşcolarul Paris Goodyear-Brown Secţiunea a patra. Tehnici ale jocului cu păpuşi 53. Oamenii-balon Heidi Gerard Kaduson 54. Urşii mari Unda B. Hunter 55. Ascultarea reflectantă folosind păpuşile Lois Theall 56. Persoane-păpuşi cu nume de emoţii Marijane Fall 57. Teatrul cu jucării A. J. Palumbo 58. Modelaj de baloane Diane E. Frey şi Douglas J. Griffin 59. Terapia prin joc cu plastilină: Sa facem o creatura urâcioasă Myrna Minnis 60. Ursul adormit Sandra Foster 61. Psihodrama cu păpuşi Douglas G. Sprague Secţiunea a cincea. Tehnici cu jucării şi obiecte de joacă 62. Folosirea terapeutică a pieselor geometrice din jocurile de construit Charles E. Schaefer 63. Gestionarea furiei: rachetele din sticlă Neil Cabe 64. Colegi de joacă: Folosirea păpuşilor în cadrul terapeutic Cynthia Caparosa Sniscak 65. Găsirea echilibrului — pe placa de echilibristică Sally Kondziolka 66. Tehnica jocului cu păpuşi adaptabile pentru părinţi Carol A Brennan 67. Ilustrarea păpuşilor matrioşka Jo Ann L Cook 68. Tehnica cutiei cu jucărioare de tinichea Jo Ann L. Cook 69. Lentile Celia Linden 70. Folosirea păpuşilor anatomice în psihoterapia copiilor abuzaţi sexual Jamshid A. Marvasti 71. Terapia de familie prin jocul cu nisip Lois Carey 72. Reacţii terapeutice la sacul de box gonflabil: vindecarea furiei şi agresivităţii la copii Victoria McGuinness 73. Dinozaurii trecuţi prin dezastru Rise VanFleet 74. Folosirea animalelor de jucărie pentru dezvăluirea relaţiilor de familie Dolores A. Mortimer 75. „Eliberează-te de furie" Erika L. Surkin 76. Participarea la jocul simbolic şi metaforic Carol Whited 77. Dărâmatul liniştitor Richard Bromfield 78. Exerciţiu de relaxare: baloanele de săpun Neil Cabe 79. Cutii cu jucării special dedicate Otto Weininger şi Linda Perlis Secţiunea a şasea. Tehnici de joc în grup 80. Dinozaurii dinamici Rise VanFleet 81. Figurina de plastilină Play-Doh „Sunt bun la" Paris Goodyear-Brown 82. Elasticul Bernadette H. Beyer 83. Creionul magic Bernadette H. Beyer 84. Galeria de artă stângace Rise VanFleet 85. Cutia furiei 86. Creativitate cooperantă Ellen M. Stickney 87. Robotul antiabuz: folosirea unei mascote în grupul de tratament prin joc al băieţilor abuzaţi sexual Mark Berkowitz 88. Jocul comorii: o incursiune în comunicare şi înţelegere Marcie Fields Yeager 89. Teatrul prin „redare" Gregory Ford şi Dotti Ward-Wimmer Secţiunea a şaptea. Alte tehnici 90. Emisiunea de ştiri Heidi Gerard Kaduson 91. O oglindă ca obiect tranziţional Berrell Mallery 92. Modificarea terapiei prin joc nondirective pentru utilizarea ei ca instrument de evaluare Terry Boyle 93. Vizita acasă şi specialiştii terapiei prin joc Virginia Ryan 94. Peretele Mary L. Hammond-Newman 95. Reluarea video Jeanine Austin 96. Participarea la rezistenţă Sophie L. Lovinger 97. Folosirea terapeutică a magiei Brian D. Gilroy 98. Trucul schimbării emoţionale în trei paşi John Sommers-Flanagan şi Rita Sommers-Flanagan 99. Creaţia copilului: imagerie dirijată combinată cu muzică Janet Logan Schieffer 100. Tehnica puterii animalului: interiorizarea unui simbol pozitiv al puterii Deborah Armstrong Hickey 101. Shazam Dorina Cangelosi

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Titluri de același autor

Created in 0.0521 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.